Wednesday, August 21, 2013

CPUV BULAN SYAWAL ... TERIMA KASIH NUFF!

Assalamualaikum ...


Tengahari tadi aku buat luahan perasaan kat blog nie. Serius rasa lega dan berlapang dada sedikit. Syukur pada Mu! Kadang keluh kesah nie datang untuk lihat kematangan diri kita. Kadang untuk mengingatkan apa yang kita lupa. Dalam keadaan sekarang, aku tahu aku perlukan semangat. Semangat untuk aku tidak mudah kalah. Itu cerita tengahari tadi. Biarkan ia berlalu sebentar ...

Malam nie pula, ada cerita yang gembira tentang blog aku. Alhamdulillah, Encik Nuffnang bagi CPUV baru sempena Syawal nie. Rezeki bulan Syawallah nampaknya. Bagi blog picisan nie, sekarang ada 2 CPUV yang tengah running. Alhamdulillah ... ada juga dua daripada tak ada langsungkan ;p

The Mortal Instrument yang belum ada amount lagi ...

Setakat nie DiGi Prepaid Rider paling banyak earning aku dapat. Syukur. Aku tak pernah dapat sponsored post, sebab UV aku belum pernah capai 1000UV sehari pun lagi. Dulu sekali capai dekat 800UV, lepas tu aku down sket berblog ... sekarang nie mampu sehari 400UV je. Itu pun turun naik. Takpelah, janji aku happy berblog. Nak tumpu 100% pada blog setakat nie memang aku tak mampu walaupun aku pernah berazam berbuat demikian ... he he he

Apapun, aku syukur padaMu sebab ada juga hasil blogging nie. Sebab ada hasil dari blogging nie ler aku elak dari tulis gossip sangat-sangat. he he he. Takut tersalah gossip, jadi fitnah plak. Baik tulis pasal diri sendiri ... blog nie kan dah macam diary aku. Diary yang boleh share dengan korang untuk baca ;p. Selalunya diary nie adalah rahsia, ye dak? Anggaplah macam jurnal harian, walaupun aku bukan hari-hari update.

Sekarang nie aku tengah kumpul duit Nuffnang nie untuk beli mixer baru, senang nak nak buat kuih raya. Aku dah tak larat dah guna hand mixer yang ada tu. Lenguh tangan. Itupun aku dah kena bambu dengan si teman, sebabnya dulu dia nak belikan mixer yang siap ada mangkuk tuh, tak perlu nak pegang-pegang bagai tapi aku poyo lebih sangat ... cakap oke je pakai hand mixer ... dekat 2 tahun pakai, tangan pun dah lenguh semacam. Mulalah cari alasan malas nak buat kek ngn kuih. Alasan poyo aku camtulah ... manalah tak asyik kena marah manjang dengan dia. ha ha ha

So, Encik Nuffnang ... demi impian aku nak ada mixer baru yang semat dan canggih, silalah lambakkan CPUV sebanyak mungkin kat belog ai nie ... kekekekeke



#tips : bila dapat CPUV, rajin-rajinlah update blog ... earning korang akan menimbun bila mana ada iklan dr CPUV keluar dan time tu pula ada UV masuk dengan banyaknye! Untung woooo ... lagi untung kalau ada yang sudi klik. he he he



CK : Si teman skang nak jadi pengumpul kasut dah .... aiyak ....

2 comments:

  1. saya tak penah capai smp 000 uv sehari pun...paling byk pun dekat 400uv je..huhu..tu pun masa bujang..bile dah kawen..ada ank ni tak sempat sgt da nk hadap blog je..hehe

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!