Wednesday, August 28, 2013

OVERSEA

Assalamualaikum ...




Semua orang ada impian nak melawat negara luar. Nak luaskan pemandangan dan pengalaman hidup. Tapi sebenarnya bukan semua orang berpeluang untuk berbuat demikian. Semuanya ada kekangan. Kekangan kewangan, kekangan masa ... dan lain-lain kekangan yang sewaktu dengannya.

Macam aku, memang dari dulu mempunyai impian nak ke oversea. Nak merasai musim sejuk ... nak main gelungsur salji tu, nak rasa musim bunga ... nak tengok bunga yang cun-cun kat sana. Nak juga merasai musim luruh. Semua musimlah yang ada. Walaupun aku tahu, dok Malaysia nie lagi untung sebab banyak musim. Musim durian, musim hujan, musim panas, musim kemarau ... musim rambutan ... bla bla bla.


Sekarang nie aku sedang merancang ... merancang nak pergi Australia tak pun New Zealand. Pergi jalan-jalan bukannya shopping pun. So, aku bagi masa pada diri sendiri dan keluarga aku nanti tempoh 1-2 tahun untuk kumpul duit. Kenalah kumpul duit sakan kan ... Ini cuma salah satu impian hidup aku. Nak juga merasai pengalaman macam abang aku yang boleh travel ke luarnegara. Best je tengok dia. Dah la pi oversea ditaja. Tak perlu kuar duit sendiri dengan banyaknye. 

Jadi tetamu Allah pun impian aku juga ... aku rasa impian semua orang juga, Tapi yang nie kenalah penuhkan ilmu di dada dulu. Bukan sebarang tempat, tempat mulia nie. Jadi kena betul-betullah. Aku selalu cakap ngan si teman, "saya nak pergi menunaikan haji dengan awak suatu masa nanti ....!". Ini impian hidup aku dengan dia. Harap-harap adalah rezeki kami nanti ;)




#tetiba petang2 nie cerita pasai oversea ... mulalah nak berangan. hu hu





CK : Kenapa dorang nie semakin2 menjadi2 busuk hati .... sedihnye aku ;(

1 comment:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!