Thursday, August 29, 2013

CARA MOHON RUMAH MESRA RAKYAT (RMR) 1 MALAYSIA

Assalamualaikum ...



Aku cuma nak sebarkan info menarik ... untuk korang yang ada tanah dan ingin buat rumah. Sumber nie aku dapat dari blog Phat Corner. Sama-sama kita share ... rumah dia pun aku tengok cantik dan simple. Kadar pun agak murah je ;p ... murah je, oit oits ... mcm orang kaya-kaya je cakap camtu. Macam beli rumah nie timbang  kilo je.



Aku suke design simple camnie ...




Cara apply rumah mesra rakyat (RMR) 1 malaysia. 

1. Wajib ada tanah sendiri
2. Pergi SPNB
3. Ambil borang dan isi.
4. Apply kat SPNB nak design ni. 

Kalau nak print gambar ni silakan.

Harga - rm60k
Subsidi kerajaan - rm20k
Yang perlu dibayar - rm40k
Kalau buat loan 20 tahun - rm150 bulan2


Korang boleh lawat laman web SPNB untuk maklumat lanjut.





CK : Aku harap urusan aku mencari dan nak beli rumah nie akan dipermudahkan. Cuma rumah sekarang nie mahal bebenor.

3 comments:

  1. cantik design rumah ini..simple
    tq kak share info ini :)

    ReplyDelete
  2. Kemasan atap tidak sesuai utk banglo.Pengunaan atap konkrit sesuai.Dinding fair faced brickwall atau merupainya.

    ReplyDelete
  3. Kemasan atap panas untuk banglo.Pengunaan dinding " Fair faced brickwall" tidak boleh menyeluruh.

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!