Wednesday, February 16, 2011

Idea...Mana Idea??

Assalamualaikum....

[Ada yang tunggu saya di rumah pertama mukabuku dengan madah berhelah.
Malangnya telah seminggu saya berdiam diri dari rumah pertama itu.
Sekarang saya di rumah kedua mukabuku CKK. Sesekali perlukan ketenangan tersendiri]



Layan SB kat mukabuku CKK!! Ligat cari idea malam ni nak update entri jenis apa dan spesis apa yang menarik? Puas fikir tapi masih belum jumpa idea yang menyentuh jiwa. Baru sahaja selesai urusan menyelesaikan masalah streamyx dengan pihak TMNet. Terima kasih sangat2 atas pertolongan TMNet dengan pegawai khidmat pelanggannya yang begitu sabar dengan karenah saya yang rabun IT! Teknikal part memanglah tak pandai. Puas menggodek sana sini akhirnya dapat jawapan modem wifi [innacomm TM] telah rosak! Ini mesti hujan ribut kilat sabung menyabung Isnin lepas 14 Februari hari tu di Putrajaya.

Penyudahnya saya terpaksa pakai modem lama yang memerlukan kabel sebesar jari kelingking dicucuk ke lappy! Jangan mimpi mahu layan blog dengan lappy di ribaan atas tilam yang separa empuk! Kabel yang panjang sejengkal menghadkan perjalanan lappy. Dan tuan lappy tidak lagi boleh berlagak terbaring dan tergolek sana sini. Terpaksalah tunggu pihak teknikal TMNet hantar moden wifi yang baru! Terima kasih! Dan bernasib baik warranty masih ada sehingga 3 Mac nie!

Idea...mana idea?? Malam ini entri blog agak bukan2. Puas sudah mencari idea krn dari siang tadi saya agak busan. Malam ini juga busan. Adik masih belum balik kerja. Apa nak buat?? Sudahnya telefon Incik Babah ...

Saya : "Sila temankan saya minum!".
IB : "Boleh! tunggu Buletin Utama habis!"


Kalaulah mood menulis yang sebenar datang. Rasa macam nak tulis entri ilmiah sahaja. Terlalu lama tinggal dunia menyiapkan assignment dengan dateline yang bukan2. Melalui pengalaman assignment pernah dikoyak depan mata hinggakan buat saya berkata2 dalam hati, " belajarlah untuk menghargai biarpun kadangkala ia tidak serasi di hati!".

Nampaknya saya betul2 tiada idea untuk menulis. Lebih baik saya keluar minum dengan Incik Babah. Mungkin dia ada idea utk saya nanti...sapa tahukan??!



CK : Comel dengan makan kek? Sapa ajar kau ckp mcm tu??

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!