Saturday, February 26, 2011

Maaf! Saya sibuk....

Assalamualakum...



Akhir-akhir ini entri saya bukan-bukan. Semuanya kerana saya sibuk. Tapi saya rasa tak keruan kalau tak update blog ini. Dapat sekurang-kurangnya satu entri sehari pun dah cukup! Rasa tak best pula kalau asyik share artikel orang lain dan tampal di sini. Bukan tak nak amalkan konsep 'sharing is caring' tapi rasa takda kepuasan dalam diri. Kata minat menuliskan? So, seharusnya menulis dari hati sendiri bukankannya dari hati orang lain! Tak gitu??

Kalau entri berkaitan petua atau motivasi yang hebat penulisannya, bolehlah saya share artikel berkenaan. Apapun mohon keizinan dari tuan empunya terlebih dahulu!

Maaf! Saya memang sibuk akhir-akhir ini. Tugasan di pejabat yang banyak menghimpit saya dan tak mampu saya melepaskan kerinduan dan perasaan untuk 'merentasi dari blog ke blog!'. Amat jarang blogwalking dan rasa mula tak kenal ramai blogger. Tak dapat nak jengah blog-blog yang best dan hebat dari saya! Oh! rindu sangat semua itu ....

Dan kerana kesibukan kerja itu, ada masanya saya buat auto publish entry. Tak kisahlah berapa ramai atau berapa sedikit pengunjung yang singgah di sini...tapi sebolehnya tidak mahu menghampakan mereka! Kalau datang tapi entry lama masih disiarkan pasti mereka boring bukan...! So, newbie macam saya seharusnya 'rajin' kemaskini blog. Mampukah dalam keadaan sekarang ini??

Kadang-kala ketika ada kursus atau taklimat atau sedang menunggu di dalam kereta, sungguh bernasib baik saya punya E5 yang ada aplikasi microsoft word. Bolehlah saya menaip dan menyinggahkan tulisan saya sementara di situ. Tak perlu lagi saya melangut depan lappy berjam-jam memikirkan apa yang patut di tulis. Jimat masa saya bukan? Saya hanya perlu edit. Kalau rajin letak sedikit gambar! Kalau tiada gambar sendiri yang diambil. Encik Google akan sentiasa membantu saya. Alhamdulillah...walaupun sibuk masih ada cara untuk bloggingkan? Hendak seribu daya sungguh!

Korang pula bagaimana? Sibuk sama macam saya juga ke?


CK : Hari minggu pun masih di pejabat! Rindunya nak bersiar-siar ....

1 comment:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!