Wednesday, February 9, 2011

Jalan, Order dan Makan : Restoran Cili Merah Shah Alam

Assalamualaikum....

Ahad baru nie adalah hari terakhir bercuti! Bestnye dapat cuti 9 hari. Aman dari memikirkan soal kerja. Masuk kerja pun semangat jugak la. Alhamdulillah sekarang angin malas nak kerja dah terbang! No malas-malas lagi.

So, untuk menamatkan hari ke-9 cuti-cuti Malaysia saya dan Incik Babah...kami ke Shah Alam, Selangor. Jalan-jalan makan angin...pergi Muzium, Masjid Negeri then pi cari makan. Saya ada hutang beberapa cerita tentang percutian saya. Insya-allah saya akan update! Cerita bercuti ke Penang, Perlis, Kedah dan Perak....then yang terakhir melawat muzium di Selangor....tunggu saya update...gambar2 semua tengah edit! Amik masa sbb kat office pun byk kerja yang nak disettlekan.

Hari nie nak cerita pasal tempat makan best di Shah Alam, Selangor! Jom makan di Restoran Cili Merah! Jalan punya jalan dengan Incik Babah lepas penat menjelajah Shah Alam, kami singgah makan kat restoran ini. Memang tawakallah....dalam hati "harap2 sedaplah!...perut dah lapar giles!"


"Restoran Cili Merah....buku menu pun merah jer!"

Lebih kurang suasana dalam restoran!
Mood nak ambil gambar byk2 kurang sbb dah lapar sangat!

Nasi goreng paprik daging saya punya! Memang sedap...nasi dia lembut....daging dia pun best...pedas2 dan lembut! Senang nk makan....two thumb up!! Harga RM6.50

Bihun goreng Incik Babah! Sedap dan pedas...kena tegur sbb saya yg habiskan bihun nie. Orang bg rasa tp sebab sedap terlajak sudah makan sampai habis...hu hu ! Harga RM5.00

Air wajib saya! Limau panas. Saya dah tak boleh minum air berais...huhu bdan takleh terima dah! Nescafe panas itu Incik Babah punya....Tapi Incik Babah cakap Nescafe dia tak boleh lawan Nescafe kat Restoran Mikamal di Anak Bukit, Kedah!! Kat sana lagi sedap....lemak berkrim!!

Kalau korang nak pi....Restoran Cili Merah ni kat sini ....Jalan Tengku Ampuan Zabedah, Shah Alam Selangor!



Rasa macam nak pergi lagi! Sebab rasa nasi dia lembut dan sedaplah...harga pun oklah...semua tu lebih kurang RM14.90!!



CK : Jom makan-makan!!

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!