Saturday, February 12, 2011

Semua Pakat Gantung DSLR!!

Assalamualaikum...


Panas melekit pergi Karnival!WOW Putrajaya tengahari tadi. Hari cerah. Sangat baik. Panas pun cukup terik. So, kalau nak ambil gambar memang cukup cun beb! Puas jalan sorang-sorang. Pusing kiri. Pusing kanan. Jalan depan. Jalan belakang.

Akhirnya satu perkara yang menarik perhatian saya. DSLR (Digital Single Lens Reflex)!! Boleh dikatakan kebanyakan orang bawa DSLR. Hinggakan buat saya teruja tahap ke-8. Mana taknya memang impian saya untuk memiliki sebuah DSLR. Masa kat Karnival WOW tadi...semua pakat pegang dan gantung DSLR tuh! Terliurlah beb tengok gadjet nie.

[Dapat tangkap satu nie...sure best!!]

Yang paling buat saya teruja. Mereka yang bawa DSLR masa Karnival WOW nie semuanya muda2 remaja. Macam student U pun ada. Dalam kepala terfikir. Fuh! Banyak duit depa. Sebab harga sebuah dslr bukan ratus ye...tapi ribu riban! Tambah plak kalau ada lens yang hebat2 giles....beriban-ribanlah harganya. So, kalau student mana depa semua cekau duit beli dslr tu?? Mak ayah sponsor? Huh...sangat beruntung. Guna duit PTPTN?? Kerja part time [Ini bagus!!]. Hadiah?? [Ini pun bagus...]

[Cun giler warna merah nie....memang menawan hati kecik ku!]

Saya dapat ambil gambar Karnival WOW guna E5 je ngan compact camera! So, sekarang nie memang tgh gigih utk kumpul duit2 lebih bagi beli gadjet ni. Insya-Allah bagi memenuhi keinginan yang satu ini saya kenalah berusaha lebih sket. Cepat atau lambat tak penting sangat...yang penting dapat MEMILIKI!!


CK : Perlu dahulukan mana yang lebih utama....

4 comments:

  1. saya pun tgh kumpul duit nak beli DSLR ~~~

    ReplyDelete
  2. houh... diriku sudah menahan nafsu utk memiliki DSLR sejak 2 tahun yang lepas.. still xde dslr lagi even mmg kena guna pun.. huhu.. tade duit..

    ReplyDelete
  3. betul, agak keliru, mana budak budak sekolah dapat duit ooo, wahhh, hebat betul budak zaman sekarang.!

    ReplyDelete
  4. SLR sekarang sgt murah klu banding dulu2...chaiyok2 ^_^

    -harap baca review ttg model nk beli sblum beli ya =)

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!