Thursday, September 8, 2011

Apo Kono Eh Jang ...!!!

Assalamualaikum ....


Fuhhhh....baru nak update. Semalam biarkan blog nie sepi tanpa sebarang entry rasanya. Mood puasa, jadi malas pulak nak coret apa-apa. Ada cerita tapi lebih nak layan mengantuk kat mata jer. Semalam saya baru mula puasa 6. Alhamdulillah complete juga 1 hari ... dan ada 5 hari lagi akan datang, termasuk hari ini.


Semalam juga, saya, Inchik Babah, Lavender dan Mr. Z ke PEDAS, N9 sana. Kampung Kundur Ulu kot rasanya. Ini Si Lavender cakap ... coz saya tak sure nama tempat tuh. Bukan saje jalan-jalan tapi hadiri open house Aidilfitri pertama bagi tahun nie.  Leka makan makanan-makanan yang sedap, maka tiada satu gambar pun saya teringat untuk ambil. Memang buruk laku sungguh. Inchik Babah cakap, tuan rumah tu namanya Encik Ramadhan. Wah! Puasa sepanjang hayatlah bila dengar nama tu.


On day way ke Pedas, terpaksalah saya berbuka puasa dalam kereta je. Sebab gerak dari Putrajaya pun dah lewat dalam 6.30pm. Thanks Inchik Babah sudi gorengkan nugget daging dan buatkan air sarsi yang menjadi peberet I selama nie. huuu ...


Kitaorang semua berkumpul kat Tol Pedas sebab menunggu sebuah lagi kereta kawan-kawan Inchik Babah dan Mr. Z. Saya dan Levender cuma memeriahkan suasana. Ini semua punca nak tambah berat badan yang semakin memberat. Menu semalam memang terbaik pada tekak saya. Dapat juga saya lepaskan kempunan untuk makanan lemang, rendang daging ..eeewwww agak masin rendang nie, dan masak lemak pucuk ubi campur petai. Perghhh memang sedaplah sangat masak lemak tuh!! Saya ratah je...


Pastu up dengan sup gear box yang masak memang gaya utara, bihun goreng ala kampung yang sedap, nasi impit, sate ... huuu dapat makan secocok jer! Nasib baik sedap ... kempunan sikit bab sate neh! Saya makan banyak jugak. Dan terus menjeles pada Si Lavender yang makan macam ciput jerk. Erghhh ..."awak jaga badan ke??!!". Sikit nau saya tengok dia makan.


Saya cuma nak cakap yang saya dah jatuh cinta giles dengan orang makanan Negeri Sembilan! Sedap tau terutama bab masak lemak cili api ... tak kisahlah apapun yang dia masukkan janji halal. Dan saya juga pantang tengok masak lemak cili api daging salai ... tambah-tambah kalau daging rusa! Eaaauuu sodap bonar!! Saya pun sedang belajar masak lemak pucuk ubi yg racik halus-halus dan kuahnya yg pekat tuh tu .... iloike!!


Tajuk kurang kena mengena dengan entry .... kalau terkena pun sket je! he he he ... Nanti sambung laie yew. Nak buat kojo dah. Kang boss den pelangkung kepala kang susah plak. Thanks baca yew .... (",)




CK :  Lepas raya macam dah sengkek rasanya .... adeeeh!!

2 comments:

  1. ahahahaha...kite paling hangen part salam-bersalaman tu. patutkahhhh???

    ReplyDelete
  2. melaka punya masakan pun sodap, wahaa. :)

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!