Friday, September 23, 2011

Kembang Macam Apamlah ... CUN Beb!!

Assalamualaikum ...



"Kembang macam apam!"


Alhamdulillah, aku masih sihat. Masih boleh berkata-kata tanpa suara di sini. Aku semakin pelik dengan keadaan manusia sekeliling aku. Apa sahaja yang ada pada aku memang tak kena pada mata mereka. Aku pula bukan jenis manusia yang nak usik manusia lain. Kalau orang tu tak rapat dengan aku, takda masanya aku nak fikir hal engkau, kembang macam apam atau sebaliknya!


Tadi, masa jamuan raya di office aku, ada seorang 'jemuan' tegur aku. Biar panggil dia jemuan, sebab aku memang tak suka perangai dia yang bertalam 2 muka. Nampak baik, tapi menikam dari belakang. Spesies jemuan lelaki yang tak sedar diuntung dan tak tahu nak bersyukur dengan rezeki Tuhan. Si jemuan inilah! Rasanya dari awal aku kenal dia, memang aku dah sah-sah comel. Dengan kadar berat yang masih boleh ditimbang. Penimbang tu pun belum pernah rosak kerana berat aku. Setia je dia menerima aku berdiri atas dia dengan rela. Serius setia! Lagi pun, berat aku bukannya sampai seberat anak lembu pun, entah apa yang nak dikecoh!


Penimbang yang timbang aku seminggu sekali tu pun dah hafal berat aku. Jangan lebih angka 6 katanya! Cuma sebab ketinggian aku yang tak berapa tinggi, orang nampak aku memang bam-bam. Si jemuan yang tegur aku tu pun, gemuk dan pendek. Tapi perasan handsome agaknya! Mulut dia kalau mengata orang macamlah dia handsome macam Aaron Aziz! Tak sedar diri tu spesies lelaki pendek yang buruk perangai. Kuat mengipas boss. Pastu siap dok kaut-kaut kontrak tak berapa nak halal sana sini. Nasib baiklah aku dah blah dari department lama tu, semuanya sebab sikap jemuan-jemuan macam si jemuan inilah. Kerja malas. Bodek laju! Hampas kelapa tua gugur sebelum masa betul!


Manusia ini memang suka mengata. Orang lain yang bam-bam, tapi orang lain terasa berat! Hiks ... Bila orang cakap aku bam-bam sebab hati senang, ye aku mengaku aku senang hati keluar dari neraka kecil hujung sana! Serius masa aku stay kat sana ... Tuhan sahaja yang tahu bagaimana aku tertekan dengan keadaan kerja yang tak habis bodek boss sana-sini. Fitnah orang tu! Fitnah orang ini! Petisyen orang tu .... burukkan orang ini. Itu belum bab guna kenderaan kontraktor buat macam kenderaan sendiri dan belum masuk bab suruh budak-budak baru tolong punch kat officer yang dah otai! Gile beb ... sebab itu aku doa siang malam agar aku dapat pindah dari situ. Serius kehidupan aku terencat kat sana. Aku memang tertekan tahap maksima.




Hello si pendek lelaki! Renti-rentilah mengata, mengutuk dan menghina orang. Paling penting ... berhentilah menjadi manusia talam bermuka-muka. Sana pun kau kaut, sini pun kau kaut.



Sorry ... entry ini melepaskan perasaan ke atas sikap manusia yang keji! ampun ya ....



CK : Esok kalau aku macam lidi, mesti kau cakap aku putus cintakan?????

4 comments:

  1. ck, sabar ye. die dengki tu ngan awak. biasela tu. cool. we all love u ;)

    ReplyDelete
  2. Orang memang macam ni , ada je benda nak mengata orang . Sabar yek :)

    ReplyDelete
  3. wah. emo! sabarjela dgn perangai mereka ye. wuh!

    ReplyDelete
  4. Ila > tq love me...hehehehhe

    Aflina > masih sabar lg

    Kura > ter emo kan ... ngeh ngeh

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!