Friday, September 16, 2011

... sambungan SIBUK JER!! Kenapa tak bersambung??

Assalamualaikum ....


SELAMAT HARI MALAYSIA!


Morning! Disebabkan hari ini adalah Hari Malaysia, jadi aku tak terfikir lagi nak buat sambung pada entry SIBUK JER!!. Macam tak sesuai dengan keamanan yang aku miliki hari ini. Rasa macam tercemar hari ini kalau aku buat entry tu. Tunggu lain masa sahajalah. Pasti mungkin akan bersambung ...


Bangun awal  pagi bila MB dah kejutkan aku. Solat Subuh dan buat sedikit bacaan Surah Yasin. Berdoa agar Malaysia terus aman, damai, cemerlang, gemilang dan terbilang. Aku kalau boleh tak nak lagi Malaysia ada perhimpunan haram macam BERSIH 2.0. Sebolehnya aku tak nak ada episod 3.0 atau 4.0 atau 5.0 bla ... bla ... bla ...


Memang semua itu aku tak nak! Menghuru harakan. Kita sepatutnya rasa bersyukur dilahirkan di bumi bertuah ini. Patut rasa berbangga kita ANAK MALAYSIA! Ya ... aku memang berbangga menjadi ANAK MALAYSIA walaupun aku punya keinginan untuk melancong ke luar negara! Pengalaman. 


Selesai yang wajib, aku terus on kan tv yang comel. Semestinya nak layan perbadiran dan perarakan sempena Sambutan Hari Kemerdekaan Ke 54 dan Hari Malaysia di Dataran Merdeka. Ini memang satu kemestian dan kewajipan sejak aku kecil lagi. Tiap-tiap tahun tak pernah pun terlepas. Seolah memang dah diajar begitu. Nak pergi ke Dataran Merdeka untuk bersesak memang bukan minat. Jadi aku rasa lebih selesa lepak depan tv. Tahun ini lagu-lagu patriotik lagi menarik. Dah lamanya aku tak menyanyi lagu patriotik setelah berhenti dari join group koir! Rindu rasanya. 



Pagi nie, MB pun ada perarakan Kemerdekaan di negerinya. Tu yang dia boleh kejutkan aku seawal pagi. Mungkin sekarang dia dah berarak kot. Nak join dia memang malaslah kalau dah ramai-ramai dalam kesesakan. 


Lepas layan rancangan perarakan nie, aku nak pergi office. Kemas workstation aku yang bersepah terlampau tu. Semak rasa, Ini semua sebab 3-4 hari ini aku bertungkus lumus menyetelkan 100 fail. Naik lebam rasanya! But Alhamdulillah .... sebab MOOD KERJA AKU DAH KEMBALI!!



Aku nak pergi makan pagi jap ... sambil layan tv. Korang bolehlah terus bersantai-santai kat rumah. Ke korang dah ada program jalan-jalan hari nie??? Selamat bersantai dengan yang tersayang terutama family!!



Thanks ya datang sini and thanks for reading too.




CK : Makan pagi nasi tomato ayam madu .... can ar???

1 comment:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!