Wednesday, September 14, 2011

Sebab Aku Jarang Online Chat Facebook!

Assalamualaikum ....


Morning pwens! Baca doa sebelum mulakan tugas anda hari ini .... dah tu jom sambung apa isu aku pagi nie ..... pasal Facebook!


Kawan-kawan baik aku memang tahu yang aku ada 2 akaun Facebook. Satu akaun personal dan satu lagi akaun untuk blog. Kedua-dua akaun nie kalau log in amat jarang sangat aku on status online untuk chatting. Selalunya just update status kat wall. Layan komen kawan-kawan realiti and kawan-kawan maya. Taip madah-madah dan luahan perasaan pastu terus abaikan dan layan blog. Memang itu habitat habit aku sejak 3-4 bulan lepas rasanya.


Ada sebab yang buat aku tiba-tiba malas sangat nak online status chat FB tu. Ada satu masa sampai tahap menyampah. Kadang-kadang kita on kan chat sebab nak chat dengan kawan-kawan. Tapi kadang-kadang yang tak kenal pun nak chat juga. Cerita baik-baik oklah. Mahu juga aku layan. Ini cerita dan bersoalan ntah pape. Ish ... busanlah!


Pastu ada juga yang say hi kat chat sebab nak suruh klik page baru. Ntah apa-apa page yang disuruh kliknya. Dan aku juga pernah, asal on je chat kat FB Cik Kamoo pastinya ada yang suruh klik dorang punya link iklan. Eh! apa kes macam nie?? Setiap kali on setiap kali tu lah suruh aku klik iklan dia. Orang yang sama plak tuh. Ish! memang macam tak bestlah macam nie. Kita nak kawan-kawan kat FB nie biarlah jangan sampai orang lain terasa hati dengan kita. Sebaiknyalah! Minta tolong klik sekali dua tu oklah, boleh diterima akal nie. Tapi setiap kali on chat nak suruh klik iklan dia ... "apahal lak nie??!".


Dia tahu pula bila masa aku on chat tu. Asal dah green je ... terus muncul kotak chat minta klik iklan! Haru sungguh. Time tu lah aku mula garu kepala yang tak gatal. Apa kenalah dengan orang camnie???  Nak cepat kaya dengan paksa-paksa orang ke???!!


Disebabkan dah sampai tahap menyampah ... terus aku off kan chat kat FB! Biar padan muka aku ... tak dapatlah nak bertanya khabar dengan kawan-kawan. Sesekali je bila kawan aku suruh on, barulah aku terhegeh-hegeh untuk on! Sorrylah bukan taknak chat, kadang-kadang rimas bila yang nak chat tu mengada-ngada lebih dan asyik-asyik suruh klik link iklan. Menyampah tau!


Korang plaks ... takkan takde cerita membusankan kot pasal chat kat FB nie??? Cer share ngan aku ... he he 


Thanks ya datang sini and thanks for reading tooo...




CK : Mood keje yg datang sedikit demi sedikit

5 comments:

  1. sy mmg xpernah buka chat fb.. sbb risau gf tahu sy online. -munasabah tak? hahaha

    ReplyDelete
  2. owh ada 2,knp rara tak penah tau pon.hehehe

    ReplyDelete
  3. saya pun jarang online fb, kalau online pastu ada org tegur terus offline kan, hahaha, kejam tak?

    ReplyDelete
  4. Nasib baiklah tiada siapa yang nak chat dengan Awan ni. Senarai kawan pun cuma kawan-kawan semasa di sekolah. Kadang-kadang, update status terus keluar.

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!