Saturday, September 17, 2011

Cuti Lagi .... Yabedabedu!!

Assalamualaikum ....



Sabtu ... cuti lagi. Rasa macam hari nie Ahad je, sebab semalamkan cuti umum. 3 hari cuti rasa macam lama, tapi kalau cuti seminggu balik kampung mesti rasa macam sekejap teramat. Rasa macam belum panas punggung pun dok kat kampung!


Semalam aku kerja. Hari nie pun aku kerja jugak. Disebabkan pergi kerja dalam keadaan yang tak berapa formal, so rasa bekerja tu lagi best! Orang pun tak ramai kat office, buat kerja pun rasa lebih selesa. Banyak juga kerja yang dapat disiapkan semalam. Tunggu lawat site je belum lagi. Bab nak pergi site memang agak malas sikit sebab nak kena jumpa ramai orang yang bermacam karenah. So, next time baru buat jadual lawat site. Penting siapkan kerja di office dulu.


Hari ini aku ada jemputan open house kat rumah kawan di Sungai Buloh dan jemputan oleh Seri Pajam yang buat rumah tu. Seri Pajam tu dokek je ... Senawang je pun. Bab Sungai Buloh tu yang jauhnya. Lagipun MB pun takda nak jadi driver. Terpaksalah pendam hasrat. Aku kalau jauh-jauh macam tu memang tak pandailah nak drive sendiri. Lagipun aku agak gagal dalam membaca map! Kalau nak drive dari Putrajaya ke Alor Staq dengan highway yang lurus tu memang aku pandai. Yelah ... jalan balik rumah sendiri kalau tak tahu memang parah!


So, esok ajelah aku pi open house kat Seremban. Esok balik Seremban. Opss silap. Esok aku pergi Seremban. Balik Seremban cam gaya aku dah beli rumah kat sana je. Ahaks ... tapi memang aku plan nak beli rumah sendiri area Nilai atau Seremban. Area Salak Tinggi dan Sepang semua aku dah redah. Tapi harga memang boleh tepuk dahilah! Tunggulah sikit masa lagi kalau aku murah rezeki. Sekarang masih survey-survey lagi. Erghhh ada sape-sape nak jual rumah ke? Nak beli kat Alor Staq sana ... rasa cukuplah ada rumah kampung tu kot. Lagipun abang aku kat sini ar ... kalau boleh nak dekat ngan abang aku! Boleh hari-hari suruh dia masak nasi beriani dan ayam sambal yang sedap tu! Cis ... adik yang kejam je bunyinye!



Oklah ... aku dah nak siap-siap pergi kerja. Pergi awal, siap kerja awal dan boleh balik awal. Balik awal sebab aku berhasrat nak jalan-jalan ke Alamanda. Rasa nak beli eyeliner kot ... eyeliner aku dah ilang. Esok nak gi open house, menggagau cari eyeliner. Erghhhh .... beransur dulu ye. Nanti kita sambung!!


Thanks datang sini dan thanks for reading too!!




CK : Kalau cuti 3-4 hari macam nie, elok balik kampung. Rasa lebih bermakna hidup!

2 comments:

  1. pekerja yg berkaliber ni. rilex je pg kerja pakai nonformal. hahah

    ReplyDelete
  2. kura > weekend takpe kalau tak formal. lebih selesa...he he he

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!