Tuesday, September 27, 2011

Bagaikan Puteri??

Assalamualaikum ...


Situasi di morning yang hening tapi mencabar jiwa yang tak berapa kental!



Setelah 30 minit menanti sampai nak berlinang airmata ....

Aku : Ish ... awak sllu je lambat! Jenuh saya tunggu ...

MB : Eh! ye ke lambat? Awal dah la nie ...

Aku : Awal apanye ... dekat sejam saya tunggu awak tau. Bersiap macam Puteri Saadong jerk!

MB : Ish ... kalau Puteri Saadong ... 3 hari dia bersiap. Lagi lambat dari saya. Kalau nak pergi jalan-jalan hari Selasa, hari Ahad dia dah siap. 

Aku : Haaa tulah! Kalau saya cakap ... menjawab memanjang!

MB : Pagi-pagi tak elok bebel *senyum sumbing*




Bila dah selalu sangat berhadapan, aku dah sebati dengan kelambatan dia. Kadang-kadang kelambatan dia buat aku mengalir airmatalah juga. Sebak hati aku kalau dia lambat. Akukan hati macam ais batu, keras konon ... kena panas terus cair! Meleleh ....


Aku pernah menunggu dia selama 45 minit dalam kereta hanya semata-mata dia tidur mati! Nasib baik SETIAKAWAN aku dan dia meninggi diri! Tapi kalau saya lambat dia akan bebel selori. Pastu aku pun buat-buat pekak sepanjang jalan. Sebab aku tak kisah sangat kalau dia bebel ... aku tahu lama-lama dia akan diam sendiri. Dah sebati ... pandai membebel, pandailah berhenti!


So, bila dia lambat aku akan cakap dia puteri! Kalau putera rasanya awal kot. he he he. Kalau dia ada meeting ke hape ke hujung minggu ... manjang aku kena remind dia, gerak sejam lebih awal! Jangan pergi lambat! Jangan pergi lambat! 


Apapun kekurangan dia sebagai kawan baik aku selama 8 tahun ini, ketidaksempurnaan dia itu adakala melengkapkan kelebihan yang ada dalam diri aku. Aku lebih suka buat sesuatu lebih awal. Last minute kadang-kadang bila keadaan memaksa atau mood aku tengah weeeng tak bertempat! 


Bila dia selalu membawa sikap 'bagaikan puteri' ... lama-lama aku dah tak heran sangat dah dengan kelewatan dia. Ada masanya aku pula buat dia tunggu aku ... tapi bukan disengajakan. Kalau aku ada hal, suka tak suka dia akan tunggu, walau dengan wajah masam mencuka. Rasanya cuka pun tak masam macam tu. ngeh ngeh ngeh ....


Untuk memahami seseorang amat susah, tapi bila kita dapat menerima seadanya, bersyukur semampunya, kekurangan itu akan menjadi satu kelebihan!

Aku nak pergi siap-siap nak layan drama Jiwa & Lara kat TV3! Tak sabar nak tengok Aaron Aziz walau dia berlakon jahat ... 


Oklah ... tata titi tutu! Thanks for coming and thanks for reading too!




CK : Bersenang dengan orang lain, bila susah payah mencari orang lain pulak .... kenapa???





3 comments:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!