Thursday, September 15, 2011

Sibuk Je???

Assalamualaikum ....


SIBUK JER!!


Bukan sibuk memang betul-betul sibuk buat kerja! Tapi sibuk hal hidup orang lain. Usik personal orang tu. Usik personal orang nie. Dengan siapa dia berkawan. Dengan siapa dia keluar. Dengan siapa dia bercinta. Dengan siapa dia bakal berkahwin? Dengan siapa ya??


Ini memang  betul sibuk. Kalau tak berkata atau mengata hal personal orang, memang tidak lengkaplah hidup hari tu. Nak nak bergossip dengan teman sepejabat! Bestkan?? Makan daging saudara sendiri .... sedap??? Nak tahu sedap ke tidak ... tunggulah pada hari pembalasan. Oh! Sebab hari pembalasankan kita tak tahu bila, jadi teruskanlah menyibuk, mengumpat, memfitnah dan mengeji sampai herot peot mulut tu! Hebat ...



Memang itulah sifat manusia kebanyakan daripada kita. Bila belum kahwin, sibuk bertanya bila nak kahwin. Bila dah kahwin, sibuk bertanya bila nak menimang cahayamata. Bila dah ada cahayamata, sibuk bertanya bila nak terima menantu. Bila dah terima menantu, sibuk bertanya bila nak menimang cucu. Dan bila ... bila ... bila ...!!


SIBUK JE!!



..... bersambung!




CK : Manusia ... mulut tak boleh tutup!


4 comments:

  1. haha.memang pensibuk la itu olang.hehe

    ReplyDelete
  2. biasa la..[perasaan igin tau,,,
    hurmm uda klik iklan skali.ehhe

    ReplyDelete
  3. namapun manusia. haish! belum tgk kurakura lg. heheh

    ReplyDelete
  4. Afifah > memang...memang

    Edy > terlebih rasa ingin tahu

    Kura > nie yg x sabar nk tgk kura nie...heheheh

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!