Thursday, January 5, 2012

AMALINA CHE BAKRI - JAWAPAN BALAS AMALINA

Assalamualaikum ...







Bila isu pasal Amalina Che Bakri (pelajar cemerlang SPM, 2006), aku memang tak buat sebarang entry. Asyik baca entry orang lain pasal pelajar tersohor ini. Bila tengok gambar dia, macam dah tak terkomen. Cuma petang tadi, kawan office aku tanya, "agak-agak kenapa dia jadi macam tu, kejutan budaya ke?".


Aku senyum je tak balas kawan aku tu, cuma dalam hati terkata juga, "iman manusia nie senipis atau lebih nipis dari kulit bawang. Kalau tak betul-betul mantap, mungkin tersalah pilih jalan kehidupan". Aku pun bukan baik sangat, malah bukan bijak sangat macam Amalina.


Kita tak tahu, entah suatu masa nanti Allah berikan dia petunjuk dan hidayah dan dia jadi lebih baik dari orang yang sudah sedia baik dan "nampak baik"!. Hanya Allah yang tahu dan Maha Mengetahui!


So, moralnya ... doa dalam diam tu lebih baik kot, dari kita nak menyebarkan gambar diakan?





CK : Saya biasa-biasa sahaja. Nakal kadang-kadang!

4 comments:

  1. She still the same amalina. Dont worry peeps!

    ReplyDelete
  2. She still the same amalina. Dont worry peeps!

    ReplyDelete
  3. Tak terkomen jugak masa first time tengok tu. Malas nak judge orang.

    ReplyDelete
  4. tu la..on je fb ri tu tgk sume bercerita psl dye...

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!