Wednesday, January 25, 2012

DBP DAH MENGANTUK!

Assalamualaikum ...




Semalam hari akhir cuti Tahun Baru Cina. So, semalam aku ambil kesempatan cuti untuk masak dekat BFF aku, SI MB. Bukan selalupun nak masak untuk lunch. Bajet macam jadi BFF mithalilah konon. Masak tu pun sebagai tanda terima kasih sebab dia bantu dan bagi semangat pada aku bila aku accident tempoh hari. Kalau tak, panik melampau aku mungkin sampai hari ini.



So, malam tadi dekat 12.00am. Dia sms aku,  "Selamat malam awak. Terima kasih masik untuk saya!". Aku pun cam pelik masik mendalah pulak nie. Perkataan barukah?


Tiba-tiba, satu lagi sms masuk. Dari Si MB juga, "Pembetulan, masik kepada masak! DBP dah mengantuk nie!".


#DBP - Dewan Bahasa dan Pustaka


Alah apalah sangat kalau setakat buat ayam masak lemak cili api. Kesukaan dia tu. Jika nak dibandingkan dengan susah senang aku yang dia bersama selama nie. Bagus juga bila dia semakin pandai berterima kasih. Terima kasih dia sekurang-kurangnya buat diri aku rasa dihargai sebagai BFF. Aku harap dia dah belajar dari kesilapan lampau. 


#Oh! untuk kawan aku, situasi perhubungan aku dengan MB adalah berbeza sangat-sangat dengan kamu. Jangan samakan cerita kita kerana ia terlalu jauh berbeza. Ada cerita disebaliknya yang kami berdua tak menduga. Allah itu Maha Kaya, dan kami sedang bersama-sama berdoa dan berharap untuk kebahagiaan jika diizinkan Tuhan. Ramai yang salah sangka tentang kami.






CK : Sebenarnya kasih sayang sahabat itu lebih manis dan indah dari cinta seorang kekasih! Sahabat jarang untuk bersikap tidak setia.

1 comment:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!