Monday, January 30, 2012

OMBAK RINDU

Assalamualaikum ...






Aku asyik ulang dengar Ombak Rindu Instrumental. Entah berapa ratus kali aku dengar, aku sendiri tak pasti. Rasa macam lagu ini terlalu sangat puitis bagi aku. Rasa aku sendiri boleh tenggelam dalam lagu nie. Dengar beratus kali pun, telinga aku masih belum jemu.


Bila habis satu lagu, aku replay! Sampai aku rasa puas di ketika itu sahaja. Esok atau nanti-nanti aku on lappy. Pastinya aku akan layan dan layan lagi lagu nie. Memang rasa menusuk dalam hati. Rasa macam terkesan dengan sendiri. 


Aku raup wajah aku sendiri dan terus istigfar! Astagfirullah ....! Detik hati dan akal aku, kalau aku boleh tenggelam dalam sebuah lagu yang dinamakan Ombak Rindu ciptaan hamba Allah, kenapa aku tidak boleh tenggelam dan terkesan sesungguh hati bila membaca dan mendengar ayat-ayat suci Al-Quran yang datangnya dari Maha Pencipta aku sendiri??




Aku lalai! Ini cerita kelalaian aku yang ketara sebagai hamba Tuhan! Ya-Allah ampunkan aku.







CK : Apa yang Allah cipta itu lebih indah dan lebih puitis ... indah dan terlalu indah!

2 comments:

  1. memang berhantu lagu ni... jangan terlebih dengar ye! heheheeee

    ReplyDelete
  2. sampai tenggelam eh ck? nak try dengarlah. :)

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!