Friday, January 27, 2012

ZAMAN REMPIT

Assalamualaikum ...










Dulu helmet nie memang menjadi kesayangan. Kesayangan semasa zaman rempit. Sanggup kumpul duit sekolah nak beli helmet SGV. Kira paling hebatlah kalau budak sekolah pakai helmet nie. Rasanya masa aku beli tu dalam RM50++ kot. Aku dah lupa.


Helmet apollo yang ayah beli tu tak nak pakai. Kononnya tak smart langsung. Old skool. Tapi aku tengok budak-budak sekarang selamba je pakai helmet apollo tu. he he he. Ke aku nie je yang memilih. Masa mula beli helmet nie, 2 minggu sekali mesti aku lap. Bagi kilat dan hilang calar. Memang jaga betul-betul tak bagi jatuh. Sayang sangat!



Sekarang nie, dah lebih lebih 15 tahun ... helmet nie pun dah ada macam-macam kesan calar. Masa mula datang KL aku tak bawa motor. Dah kerja Putrajaya baru pos motor datang sini. Dan sejak ada kereta, sebulan sekali je pun merempit. So, helmet nie memang tersadai tanpa belaian. Bila ingat balik, rindu zaman Sekolah Menengah Tunku Abdul Rahman dan geng-geng motor aku! 




Rasa sayang pada helmet nie masih ada, cuma masa membelai je banyak dah kurang! aiyak....





CK : Rasa nak back to school je.

3 comments:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!