Thursday, January 26, 2012

Jalan, Order dan Makan : RESTORAN YUSOOF A.RAZAK (Famous Fish Head Curry), PRESINT 9, PUTRAJAYA

Assalamualaikum ...




Lepas balik kerja, kadang-kadang aku pergi cari makan dulu sebelum balik rumah. Itupun kalau mood nak masak kurang rajin. Sekarang nie, jarang ambil makan malam. Kalau makan pun, sebelum 8.30pm. Minggu lepas baru sekali makan malam. Lapaq sangat masa tu sebab tengahari aku cuma makan chicken chop separuh je.


Sesekali kita layan makan dekat restoran mamak pula. Tukar selera. Kalau pi restoran mamak, aku prefer makan makanan yang memang dorang terror masak. Jangan pi restoran mamak dok order tomyam atau sup pula. Memang lari tunelah! Confirm tak sedap punya!



Malas nak pergi jauh-jauh. Makan dekat restoran mamak dekat rumah aje. Aku suka makan dekat restoran nie. Ini pun dah lama sangat tak datang. Restoran Yusoof A.Razak, Presint 9 Putrajaya. Kalau sebut mamak terowong Presint 9, inilah dia salah satunya. Orang Putrajaya mesti tau punya. Yang satu lagi Restoran Darussalam yang mula-mula jumpa. Lepas Restoran Darussalam baru jumpa restoran nie. Aku tengok restoran nie ramai polis Putrajaya dok lepas belakang restoran sambil minum ramai-ramai siap dengan uniform lagi. Tak kerja ke?


Maggi goreng dekat sini, memang sedap! Pedas.



Maggi goreng memang menu wajib aku kalau datang sini. Kalau tak, aku order mee goreng. Semuanya tanpa taugeh! Aku tak suka taugeh.



Roti canai yang memang lembut! Sedap ... dimakan dengan kuah campur. Kuah campur sendiri. Kalau kuah yang mamak tu bawa memang aku tak layan. Siap pi senduk kuah sendiri. Baru best! Mula order 2 keping je, lepas tu up lagi sekeping. Si MB bulat punya pasal!




Okeh, dah siap makan .... jom balik! Aku belum pernah cuba kari kepala ikan di sini. Suatu masa akan try juga nanti.



#perut kenyang suka hati






CK : Sapa tau kat mana restoran kari kepala ikan yang sedap area KL. Sila roger saya! Tq

7 comments:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!