Tuesday, January 10, 2012

PAU HAJI JALIL, KOTA WARISAN SELANGOR

Assalamualaikum ....




Morning kengkawan semua! Pagi-pagi nie harus bersemangat dan senyum senyum selalu. Hari ini aku bangun 5am. Terlajak awal bangun.  Ceriakan hari korang, jangan jadi macam aku, masuk tahun baru ... asyik penat memanjang sebab tak cukup rehat. But, Alhamdulillah hari dilalui dengan penuh makna. Cheeeewah! Ayat penyedap hati sendiri tu! 


Semalam aku tak buat apa entry pun, melainkan copy paste keputusan mahkamah pasai Anwar Ibrahim. So, sebab copy paste tu naiklah traffic blog aku. Nak cerita panjang pasal Anwar semalam, aku rasa macam takda faedah dangat pun. Bagi aku, lepas di dunia, di akhirat belum tentu. Yang Maha Adil akan mengadili nanti di sana.


Okeh, berbalik kepada tajuk pagi-pagi aku nak ajak korang pergi makan Pau Haji Jalan di Kota Warisan. Lokasinya ada selepas Mc Donalds dan Shell Kota Warisan, Sepang Selangor jika korang datang dari Dengkil dan Putrajaya. Kalau datang dari arah Nilai, Salak Tinggi ... kenalah buat u-turn dekat flyover Kota Warisan tu ye!




Inilah Pau Haji Jalil tu, ada no. hp. kat bunting tu, kalau rasa nak order untuk majlis keramaian bolehlah kot. Kalau tak, takkan pak haji nak letak ho. hp diakan...kan,...! Masa aku turun nak beli, ramai yang singgah. Bila aku tukang membeli, so gambar-gambar ini semua diambil oleh sahabat perut comel aku, si MB.



Aku rasa ini kot Haji Jalil. Sibuk ye pak haji jual pau! he he he. Bukan main kelam kabut lagi sebab ramai yang dok order ... sampai naik confuse pak haji n mak haji. Kelam kabut aku tengok ... nasib baik ada anak lelaki dia tolong. Agak-agak anak dialah kot. Aku main teka je! ngeh ngeh


Korang nak tahu, tempat pengukus nie ada banyak. Tapi masa aku sampai yang tinggal cuma pau daging dan pau kaya! Tengoklah dalam pengukus tu tinggal sikit je. Kat bawah tu pun aku tengok adalah tak sampai 10 pau yang tinggal. Laris sungguh ye pak haji! Kayooolah! Jual pau pun boleh kaya tau.



Mat motor, mat lori, mat teksi ... semua singgah sini. Masa ini baru jam 5.30pm. Tapi pau Haji Jalil dah nak habis. Boleh balik rehatlah pak haji ye! Esok-esok jual lagi ...


Ini pau yang aku beli ... aku beli 5 ketul! 2 daging dan 3 kaya! Yang kaya tu memang sedap. Yang daging pun ok, daging dia banyak. Tapi kalau nak beli lain kali aku prefer yang kaya tu. Maybe kaya tu dia buat sendiri kot, tak manis sangat. Pau Haji Jalil juga lembut.



Okeh, Pak Haji .... saya dah promote, nanti bila singgah nak 10 pau free ye! hehehehehe .....




# Korang singgahlah nanti, beli lah 1-2 dulu untuk cuba. Sedap dimulut aku  tak bermakna sedap dimulut korangkan .... kan!





CK : Okeh aku nak siap pergi kerja, kang lambat lagi cam semalam. Kelam kabut. Eh tapi semalam aku tak buat entry pun.

17 comments:

  1. pau hj jalil, favourite akak ni... akak memang selalu beli pau kat sini!

    cik kamoo tinggal kat area mana ye??

    ReplyDelete
  2. huaaaaaaaaaaaaaaa rara dh lama teringin pau kacang.tp xdpt2.kat KL ni sume cina je yg jual.CK pos kat rara satu.hehe

    ReplyDelete
  3. @mas saari sy tinggal kat Putrajaya. so selalu gak la lalu lalang kat depan pau haji jalil nie....

    ReplyDelete
  4. @Cikpuan rara rara datang la sini...meh akak belanja...he he he

    ReplyDelete
  5. abg lebly d0k kt k0ta warisan..
    slalu pg..
    tp xberkesempatan pun nak dr0p by..
    haishhh..kene test satu kali nieh..

    ReplyDelete
  6. tengok dah tahu sedap, pau kat petronas cheng melaka pun sedap. :)

    ReplyDelete
  7. dik lokasinya di mana tu? manalah tahu kok akak terlalu lalang di situ pulak ;p

    ReplyDelete
  8. Di Shah Alam, ada juga tempat menjual pau seperti ini
    Ianya beroperasi dari rumah, pau nye besar & lembut
    Jemput datang sini
    Maxi skirt, palazo pants, inner neck ala maysaa, inner diamond
    All under RM40

    ReplyDelete
  9. @LubLy Nanti singgah beli la ye....pastu review okeh

    ReplyDelete
  10. @KAMIHIDUP okeh noted...nti CK pi cari dekat Melaka pula

    ReplyDelete
  11. @kasihibu Kalau dari putrajaya or dengkil, nanti akan nampak payung jualan pau selepas Shell kota warisan.... tepi jalan sangat. memang nampak

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum.... tq yer sharing pic nie..... makin femes pau yg ayah sy jual... Hj Jalil tauke pau nie... ayah sy (Encik Azmi) tlg jual jer.... tp skrg da byk saingan... dah ade org jual dekat2 ngan kami... ape pun rezeki Allah yg bg... jutaan terima kasih wat pelanggan yg ke mari..... (^_^)

    ReplyDelete
  13. assalamualaikum....

    tq yer sharing photo nie... secara x lgsung dah promote pau ni... makin femes pau yg ayah sy jual... heheee... tp Hj Jalil tauke pau nie... ayah sy tlg jual jer... dah byk saingan skrg... dah rmai yg jual pau dekat2 kami... ape pun jutaan tima kasih kpd pelanggan yg setia ke sni... (^_^)

    ReplyDelete
  14. mmng sedap pau ni....kat bukit mahkota bangi pon ado...inti kaya dan kacang tak manis sgt...

    ReplyDelete
  15. mmng sedap pau ni....kat bukit mahkota bangi pon ado...inti kaya dan kacang tak manis sgt...

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!