Sunday, January 22, 2012

JANGAN MAIN SEDAP KOMEN JE! FIKIR HATI ORANG SAMA.

Assalamualaikum ...




Pagi-pagi cuti macam nie, ada pula yang post comment ayat pedas dekat aku di FB1. Yang comment pula kawan sendiri. Aku tak kisah kalau nak komen apapun. Tapi pandanglah kiri kanan. Adakah aku nie jenis cakap lepas dan komen pedas soal peribadi orang lain? Biarlah orang nak cakap aku nie katak bawah gelas sekalipun tak ambil port peribadi orang. Aku tak kisah! Nak ambil tahu boleh, tapi biarlah yang tidak menyakitkan hati orang lain. Tambah bila umur dah meningkat, jiwa sensitif aku dengan keadaan juga turut meningkat sama seperti tingginya KLCC tu! Fuuuuh!


Semalam di FB1, aku update ... "walau jauh di mata tetapi selalu dekat di hati!". Bila kita update macam nie, selalu manusia yang narrow minded akan anggap ditujukan kepada kekasih hati. Selalunya macam itulah! But aku update wall macam tu semalam, sebab aku rindu sangat dekat anak buah aku yang 2 orang nie. Giler rindu sampai aku update wall tu sampai menangis-nangis. Entahlah, kerinduan yang tak boleh digambarkan dengan kata-kata. So, aku pun update macam tu.


Bila pagi nie aku buka wall, my friend yang lama tak jumpa dia boleh comment dengan ayat  yang aku rasa pedas sampai aku boleh terasa hati! Tu comment dia, memang tak reti nak jaga hati kawan.


 "mana ada...jauh dimata jauh la di hati... xde maknanye la...."



Ayat takda maknanye la, tu yang buat aku grrrrrr! Kalau tak tahu mende jangan komen pagi orang terasa hati. Lepas tu boleh pula kau cakap menyakat aku. Apahalkan? Aku pun bukan suka suki nak komen orang camtu. Aku rasa aku tahu napa dia komen camtu. Mesti dia teringat kisah cinta lama dia dulu yang putus kat tengah jalan. Agaknyalah!


Kalau kat FB1 aku update wall apa sekalipun mengenai cinta dan kasih sayang, aku tuju lebih kepada family! Tapi takkan orang nak faham. Tambah-tambah aku nie single, so bila update hal-hal perasaan nie semua orang ingat, aku tengah bercinta! Fine, memang pun ... wif my family and my BFF too!



Bila aku update, "hati kat kampung, jasad di Putrajaya!". Dia komen plak, "selamat bercuti, ermmm ye la tu. kalu nak balik, balik jelah ... takyah nak ingat-ingat!. hi hi jangan marah, suka menyakat"

Adoi, orang camnie pun ada. Sesekali ada dekat FB, habis wall aku dikomen. Kalau aku nak balik kampung, takdalah aku nak update wall macam tu. Kau tahu ke kenapa aku tak dapat balik kampung? Kau tak tahu aku rindu giler mak ayah and kampung aku. Jangan main sedap nak komen je. Suka sangat cakap pedas-pedas sama macam sms kau sebelum nie. Kenapa ar? 




Kawan, kawan juga ... tapi jagalah hati kawan ye!





CK : Dah lama hilang, datang macam nie pula. Aiyak!

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!