Monday, January 30, 2012

ANUGERAH

Assalamualaikum ....



Dulu, zaman remaja aku ... kalau sebut apa sahaja anugerah yang akan disiarkan di TV, semua aku layan termasuk anugerah omputih yang aku tak paham pun dia cakap apa. Bak kata, sebut sahaja soal hiburan memang aku orang pertama duduk depan TV. Memang TV tu macam "makanan ruji" aku yang harus dipertontonkan tidak kira masa.


Sekarang nie, sebut pasal hiburan ... aku rasa akulah yang paling buta hati untuk menilai kecuali menonton drama Melayu. Duduk depan TV setiap kali ada apa-apa anugerah bukan lagi satu kewajipan bagi aku. Aku rasa faktor umur dan keadaan sekeliling mempengaruhi hidup aku sekarang ini.


Semalam ada Anugerah Juara Lagu Ke-26 kan? Aku balik rumah, lepas solat Maghrib .... aku on TV kemudian aku boleh tidur. Bila sedar aku dengar Jaclyn Victor tengah nyanyi, lepas tu aku dah tak tahu apa jadi. Sedar-sedar dah 5 pagi.


Anugerah hiburan dah tak penting untuk aku. Bila orang bercerita, aku cakap "ntah tak tengok pun, eh! best ke?". Rasanya tidur lagi penting kot sekarang nie ... ermmmm ntahlah!





Pagi tadi aku buka Berita Harian Online, lagu Awan Nano nyanyian Hafiz yang dicipta oleh Datuk M.Nasir dan senikata ditulis oleh Budi Hekayat (siapa dia nie?) telah dipilih sebagai lagu terbaik Anugerah Juara Lagu Ke-26, di Stadium Putra Bukit Jalil, malam tadi.



Okeh ... Tahniah Datuk M.Nasir, Budi Hekayat dan Hafiz! 



Sekarang nie nak tahu apa-apa pasal hiburan, baca suratkhabar je. Kurang sikit rasa mengantuk. Lagipun majlis anugerah kat Malaysia nie memanjang hambar aje. Aku pun dah bertahun tak tengok rancangan Melodi, tak suka betul rancangan nie sebab kepochi lebih! Lagi satu, Melodi suka sangat siar hal rumahtangga artis. Tak sukanye! Kisah rumahtangga takyahlah dok sibuk-sibuk. Itukan personal dorang. Elok-elok rumahtangga tu dok pi tanya pula, "katanya dah tidak tinggal serumah, benarkah gossip tu?". Aiyaaaaak!



Ntah pape ..





CK : Kisah sendiri, sendiri buat sendiri simpanlah. Cerita dalam kain pun takkan nak khabor dekat satu Malaysia kot?




3 comments:

  1. Yes, tengok final australian open lagi penting dari anugerah muzik hehe..

    ReplyDelete
  2. Sama kot. Tidur lebih penting. Maybe akak dah berusia.... And, sama pendapat ttg melodi. Kalau dulu sanggup tunggu dari pagi. Now, rasa ridiculous.

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!