Wednesday, January 25, 2012

EPISOD MEMBODEK BERMULA

Assalamualaikum ....



Dalam hal-hal kerja, aku paling tak suka orang bodek pastu hipokrit depan boss. Bila boss masuk, ramai-ramai berkumpul tunggu giliran nak buka cerita aka bodek! Eaaauw, kenapa manusia camtu ye? Terutama yang dah otai-otai nie. Aku dah masuk 12 tahun kerja, dari swasta masuk gomen, keluar gomen masuk swasta, keluar swasta dan kerja gomen sampai skarang. 


Satu haram pasal bodek aku tak tahu. Orang cakap, kalau kerja tak pandai bodek ... cam bangang sikit. Bila nak dapat anugerah khidmat cemerlang kata depa. Eh! Lantak pilah kalau tak dapat, apa ingat anugerah tu boleh bawa masuk kubur kalau yang terima pun kerja bodek, depan boss cakap lain depan staff cakap lain ... apatah lagi yang bagi, nilai kerja orang ikut emosi. Kalau orang yang nilai aku tu ikhlas dan memang rezeki aku, Insya-Allah akan ada nanti. So, aku tak risau pun. haks!


Erghhh ... masuk 1st day kerja lepas CNY aku komplen-komplen pasal kerjakan. Eh! bukan pasal kerjalah, pasal sikap orang office aku. Tapi aku camni gak, rela layan perasaan sendiri dari amek serius sangat hal office nie. Ingat ohsem sangat ke office aku nie. Kadang tekanan gaks...cuma aku je manjang booo layan.


Biar tak pandai bodek asal tahu buat kerja. Tapi jangan setakat tahu buat kerja tapi tak tahu bertanggungjawab ke atas kerja ... tak boleh jugak camtu!






CK : Depa asyik bincang nak tukar department je. Aku tak fikir pun! Macam dah serik pun ada. haks haks...

2 comments:

  1. biasanya yang kaki bodek ni org yg taktau buat keje...tu yg bodek nk naik tu...hehehe

    ReplyDelete
  2. xpe sis. jnji kite ikhlas wat keje. Insyaallah. org akn suke :)

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!