Tuesday, January 31, 2012

JANGAN INGAT ORANG LAIN TAK NAMPAK ...

Assalamualaikum ...



Kadang kita lupa, kita ingat orang tak nampak apa yang kita buat
Depan boss, punya baik macam malaikat ye awak nie ...
Diam je macam buat kerja ...
Bontot je punggung boss
Tapi bila boss takda kat office ...


"Aku perasan kau selalu hilang dan tiada ditempat kerja!"


Kau kat mana ar? Memang manusia macam kau nie jenis hipokrit ye?
Padanlah ramai yang cakap, zahirnya kau nampak baik 
Hakikatnya, orang yang dah lama pandang .... akan sedar kau nie siapa sebenarnya!

Padanlah ramai yang cakap, "kau dulu lain .... sekarang nie pun dah lain, berlagak tak padan dengan apa yang pegang sekarang!".



Itu antara kau dan Tuhan! Tapi aku harap, kau berhentilah jadi manusia hipokrit! Ramai dah bercakap pasal kau dan tak suka sikap bodek kau. 


Itu aje aku nak luah. Jangan bajet bagus depan aku, sebab aku kenal kau sapa ... dulu kau tak ada apa-apapun dan kami yang tolong hidup kau. Bila dah senang, kau lupa kawan malah hentam dan pinggirkan kawan sendiri. Dan aku rasa kau tak layak pun digelar sebagai kawan buat kami.






CK : Allah itu Maha Adil .... mungkin hari ini hari kau, tapi sejauh mana kau boleh tipu semua orang dalam satu masa??

6 comments:

  1. DUNIA KERJA MMG SELALU ADA JE MANUSIA GINI. BERSABARLAH, BIAR ALLAH SAJE MEMBALASNYE.

    OPS SORI TERHURUF BESAR PULAK. HIHI *MALAS NAK TUKAR CAPS LOCK SBB TGH BUAT KEJE* STAFF YG NAKAL ONLINE DIWAKTU KERJA. HAHA

    ReplyDelete
  2. mengampu utk kesenangan diri sendiri. tapi itu bukan sifat aku. aku rela diam dari bodek org

    ReplyDelete
  3. berlambak kot orang mcm ni..jgn dilayan, wat sakit hati je..

    ReplyDelete
  4. berlambak kot orang mcm ni..jgn dilayan, wat sakit hati je..

    ReplyDelete
  5. sabar ye,...kite doa yg tbaik buat die n die berubah jd lebih baik :)

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!