Sunday, January 8, 2012

KARIPAP OH! KARIPAP

Assalamualaikum ...







Pagi semalam aku terbangun awal, 6.00am dah terjegil di hujung katil. Terus tak boleh tidur. Bangun, mandi, solat subuh then terus masuk dapur untuk masak. Aku dah lama teringin nak makan karipap. Tapi malas bebenor nak buat pastry dia. Disebabkan malas dan rasa teringin yang amat sangat, aku ambil shortcut dengan buat karipap roti. Okehlahkan, janji inti karipap ---- ayam dan kentang!





Ini rupa karipap roti yang aku buat. Resepi nanti aku tempek dekat sini. Tak dapat nak tempek skang sebab nak kena karang mengarang sket. Lagipun ini entry autopublish. Masa korang baca entry nie, aku ada dekat Program Jelajah Francais 1Malaysia yang diadakan di Dewan Orang Ramai, Rantau Negeri Sembilan. Aku adalah salah sorang peserta kursus! Lepas nie nak jadi usahawan dan nak francaiskan karipap roti nie ... agak-agak bleh jalan tak?? ngeh ngeh ngeh





Bukan sekadar karipap roti, malah aku upkan dengan maggi goreng sebagai bekalan makanan aku di office. Pagi makan karipap, tengahari pula makan maggi goreng. Lepas tu petang pula makan bihun sup kampung dekat Kampung Nyatoh. Yang ni pun aku akan up entry kemudian.




Kalau nak ikut banyak lagi entry yang aku belum buat, termasuklah pasal jalan-jalan ke Menara KL! Haish...rasa leceh nak edit gambar dan letak watermark ala kadar tu. Okehlah, jumpa kat entry lain plak ye!






CK : Pencen nanti aku bercita-cita nak buat bisnes .... makan-makan mungkin! Moga berjayalah cita dan impian aku nie.

3 comments:

  1. Insyaallah, jadik je kalo ade usaha lah kan? dah buat karipap tuh, kasik ler sikit dkt followers semue ;D

    ReplyDelete
  2. Ya Allah, terliurnya. *telan air liur dalam dalam*

    ReplyDelete
  3. hmm nampak comey sungguh karipap kamoo.mcm sodap ja.. :)

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!