Saturday, April 12, 2014

REVIEW BEST WESTERN MARINA ISLAND PANGKOR

Assalamualaikum ...


Mari kita review hotel. Seronok kalau bercerita pasal hotel ni, nak-nak kalau hari-hari dapat dok hotel. Macam pak hang jutawan ka nak sibuk dok hotel hari-hari! Seminggu lepas, kita dan suami kita (echeeeh) pergi menginap di Lumut, Perak. Bukan sesaje jenjalan tapi pergi atas urusan pejabat. Sukelah dapat pergi, kira honeymoon sekali. Hotel takyah bayar, semua office tanggung. Bak kata makan tanggung berak cangkung. Eh, kan dan ada berak tandas duduk ke? he he he statement geli geleman neh. 

Uihs, aku suke bebenor kalau dapat pergi Lumut nie. Bukan apa ... seronok sebab kedamaian dia. Nampak laut. Nampak ikan bilis gred A ... ikan bilis mata biru yang memanggil aku untuk suruh beli. Bab berjalan memang sangat seronok. Yelah, sambil tengok tempat orang sambil perabih duit laki hang sekali. Bestkan? Takdelah, kongsi-kongsi duit. he he he. Kalau wallet aku kering, aku meraba juga wallet hasben. Perempuan kalau pergi jenjalan kalau tak membeli tak sah aku rasa. Tak cukup lengkap trip berkenaan. Macam lelaki jalan pergi mana-mana trip, makan je penting ... pastu rokok! Nasib baik hasben achik ko ni tak merokok. Selamat la di situ!

Masa ke Lumut itu hari, aku dan hasben menginap di Best Western Marina Island Resort Pangkor. BFF aku suruh review pasai hotel ni, so aku gagahkan jua menaip demi dia. Baikkan aku neh. he he he. 


Hotel Best Western ni terletak di Pulau Marina. Pulau baru yang terdapat di lumut. Lebih kurang konsep apartmentlah. Kawasan dia biasa-biasa je. Tapi ada juga yang menarik di sini. Apa yang menarik?


Bilik dia agak menarik bagi aku. Luas, bersih ... mengadap laut lagi. Aku dapat bilik yang ada satu bilik. Kiranya dalam bilik ada bilik camru. Dekat ruang tamu dia ada 2 single bed. Dan dalam bilik ada 1 single bed. Aircond memang takde masalah. Sejuk gedi je manjang. Best-best. Nasib baik ada hasben, syok je tidur berpelukan ... sampai ada satu hari tu tak sedar dah pagi. Bagus sangatkan kitaorang neh! Hanyut je manjang kalau tido dalam aircond.


Ada sinki macam dapur biasa la. Korang nak masak pun boleh aku rasa neh. Tapi bawalah rice cooker sendiri yek. Kat sini dia cuma sediakan kettle je. Dengan 2 mug. TV pulak, yang style katak besar tuh. LCD non hado. Ok je aku, dari takdekan. Ada TV pun bukan aku boleh control channel pun. Semua hasben achik yang kontrol. Pasrah hokey! Nasib baiklah line wifi kat sini tip top kau! Memang bersedup laju. Takdenye buffer-buffer. Laju je aku update blog aritu.


Pemandangan kat luar biasa-biasa je. Dapat tengok bot. Dapat tengok laut. Seronok juga. Hotel ni sesuai kalau bawa family, sebab room dia luas kot. Boleh main kejar-kejar. Cuma aku je tak sempat nak berkejar dengan hasben. ekekekeke. nak juga tu!


Dalam best-bestnye room Best Western tapi ada juga yang tak best. Nanti aku share apa yang tak best tu. Kemudian yek. Aku nak siap-siap pergi weedding member hasben sat. Hari minggu je memang tak dok rumah. Asyik keluar je .... ponek dah den nie! Lotih bonar asyik dok jalan sana sini.




p/s : Benda free orang kata semua best, tapi kadang ada juga yang tak best. ekekekekeke

5 comments:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!