Tuesday, April 15, 2014

TEKANAN

Assalamualaikum ...


Lately, aku agak tertekan sikit dengan kerja-kerja di office. Semua benda nak kena buat. Nak kena settle kerja office dan dalam masa yang sama nak kena arrange time turun site. Turun site adalah part yang agak tak berapa nak rajin. Tapi kena juga turun kadang-kadang. Bukan sekadar tunjuk muka, tapi ada jugalah kerja yang kena buat. Biasalah, dah nama pun kerja makan gaji. Suka tak suka ko kena hadap juga. Kalau tak, siapa nak bayar loan study aku yang belas-belas ribu tu. Itulah dulu taknak study rerajin, kalau tak ... dah boleh bye-bye kat loan tu. Tak perlu bayar kalau CGPA kau bagus! Ini so-so .. suam-suam kuku je, wajiblah bayarkan, name pun hutang! Hutang dibawa mati tau, wajib jelaskan.

Harini baru masuk keje, pepagi dah ada meeting. Kena bambu lagi ... walau tak banyak, tapi tempias jugalah sikit-sikit. Ini semua sebab aku tak boleh nak susun kerja aku seminggu ni. Macam mana nak susun, belum siap dah datang kerja yang baru. Dah tu aku kena kursus lagi. So, dah 2-3 hari tak masuk office. Pastu ada pulak kerja yang lagi urgent nak kena siapkan. Memang agak parah jugalah aku nak kejar itu ini. Aku usaha jugalah macam mana pun siapkan apa yang patut. Nama pun kerja, so aku sentiasa cuba ikhlaskan hati aku. Sebab tu balik rumah aku tak suka sebut soal kerja, nak bawa kerja office lagilah aku tak mahu! Baik dok rumah layan TV dengan hasben je. Borak dan rancang soal masa depan ... lagi bagus!

Dalam keadaan sedikit tertekan dengan tugas-tugas office, ada juga kerja yang rutin aku terlepas pandang. Banyak sangat, jadi adalah silap kat sana sini. Boss dah selalu pesan ... benda ni aku kena hantar awal setiap bulan. Tapi dah masuk minggu ke-3 kot, tak sampai kat meja dia lagi. Walhal semua benda dah siap dalam pc, nak print je pun .... itupun aku tak sempat! Aku pasrah je kalau esok dia nak marah aku. Memang salah aku pun, bukan salah orang lain. Nak buat macam mana ... manusia tak semuanya sempurna walaupun telah berusaha sebaiknya untuk jadi sempurna. Cheeewaaah, ayat baek betul kau nie kan!

Aku harap, esok Allah swt permudahkan urusan aku. Aku janji kali ni je aku lambat ... next month dan seterusnya aku akan mematuhi segala dateline! Fhhuuuuuuuuuuuuuhhhh harap mood  boss esok adalah yang terbaik dari segala yang terbaik. Ameeeen!


[maafkan saya boss, saya yang salah ....]





p/s : Hidup aku mudah, kalau salah ... mengaku je salah. Tak perlulah nak bohong bagai. Nanti yang susah diri sendiri juga.

1 comment:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!