Friday, April 18, 2014

YANG TAK BERAPA BEST DI BEST WESTERN MARINA ISLAND, PANGKOR

Assalamualaikum ...


Hari tu dah review pasai Best Western Marina Islandkan? Bagi yang belum baca boleh jenguk review aku hari tu. [sini] dan [sini] juga! Review itu hari semua part best-best je. Yang best kita dahulukan, yang tak best pulak kita kemudiankan. Biasanya kalau menginap mana-mana hotel atau resort, perkara yang selalu diperkatakan ramai adalah ... tilam yang lembut, bantal yang empuk dan makanan yang sedap. Untuk Best Western ni, bab tilam dan bantal semuanya bagi aku dan hasben adalah yang terbaik juga la. Nak-nak bilik dia yang luas dan ekon yang sejuk gedi tu. Tidur nyenyak selalu sampai tak sempat nak mimpi punya best tidur!

Namun, bila part makan ... bagi kami agak kuciwa sedikit la. Hotel dah ok, bilik dah besar, ekon dah sejuk ... view dah mengadap pantai, tapi bila tang makan agak hancus sikit. Yelah, mana ada perkara yang betul-betul perfectkan? Nak-nak kehendak manusia ni pelbagai. Bagi orang lain O.K je, bagi kita ada pula yang tak O.K. So, nak memuaskan hati banyak pihak memang susah. Aku memang memahami sangat bab tu.

Dekat Best Western ni, menu dia tak pelbagai. Biasa-biasa je. Nak kata tak sedap sangat, tak pula. Cuma takde langsung menu kick yang boleh dikenang-kenang sampai Putrajaya. Selalunya kalau makan kat hotel nie, banyak pilihan menu. Pilihlah mana yang kau suka, dan kadang ada juga yang membazir. Itu yang tak best tu. Malaysiakan kaya dengan makanan, kadang sakit orang Malaysia pun sebab makan terlebih! Sebab itulah obesiti kat Malaysia ni makin meningkat.


Macam malam tu, kami ada bbq dinner. Menu dia ada cucur udang, spaghetti (tak sodap langsung), sosej grill, kepak ayam madu (takde rasa), lamb grill (ini ok juga ... boleh tahan la), potato bakar (lagi la tak sedap). Dah makan free, makan ajelah ... jangan nak banyak ngomelkan. Ada 3-4 menu je yang tekak aku boleh terima. Ada juga yang aku makan berkais-kais [untungkan orang Malaysia ni], nak telan pun tak lepas. Sebabnya tak sedap langsung. Akhirnya aku asyik melantak je daging kambing ... itu je yang rasa best. Makan udang bakar rasa loya tekak, sebab udang bakar dia tawar!


Yang aku pulun kambing grill tu je t au [gambar bawah sebelah kiri]. Lan-lain tu, hasben la habiskan. Aku memang tank kecik ... bila tak berapa sedap je, mulalah tekak aku tak boleh terima. hu hu hu. Teruk betul! Tapi bagi, hotel sepatutnya makanan dia mesti sedap-sedap! Yang masak tu chef kot ... kan kan kan


Nama Best Western ... haruslah menu dia western je ada. Gambar atas ni menu breakfast. Hari keberapa ntah. Menu breakfast dan lunch dia tak sampai pun 10 menu. Menu utama dia cuma 3-4 je. Yang lain-lain sumer dessert je. Aku nie tak gemar sangat dessert pelik-pelik. So, makanlah mana yang ada. Dim sum tu biasa je, nampak macam menarik ... tapi kurang rasa. Bolehlah makan. 

Selalunya, kebanyakan hotel yang aku pergi ... kalau room dia best, mesti makanan dia pun best jugak. Tapi untuk Best Western nie ... tak pula macam tu. Apapun, bersyukurlah ada jugak makan. Dah pe'el suka memilih makan, ada je benda nak ngomelkan. 

Tapi, ada satu kedai makan yang best ... makanan sedap dan agak murah juga la dekat-dekat area Best Western ni yang korang boleh try! Lokasi kedai betul-betul dengan Flat TLDM Telok Muroh tu! Nanti aku story yek. Banyak sangat citer makan kang, bernafsu pulak nak makan ... kemudian gemuk! Nak salah sapa? Salahkan diri sendiri aje .... Belaajr-belajarlah kontrol nafsu makan okeh!



p/s : Aku paling suka kalau buat trip jalan-jalan cari makan ... seronok mencuba masakan orang lain ni. Nak-nak masakan negeri-negeri lain.

2 comments:

  1. Akak dengan hubby memang trip jalan2 untuk makan sokmo. Sebab tu blog akak penuh gambar makanan...hahaha

    ReplyDelete
  2. Itulah kak, balik rumah je timbang dah nai berkilo2. sapa salah tu....marahkan diri sendiri je la

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!