Friday, April 11, 2014

THE MANSLATER: (Woman Language Translator)

Assalamuaikum ...



Entah sapalah share dekat FB pasai the manslater ni.  Aku pun tengok la puas-puas. Dan aku pula share dengan korang. Lawak pun ada manslater ni sebab dia boleh translate apa yang si perempuan cakap. Maksud aku bukan translate ke bahasa lain, tapi maksud yang tersurat dan tersirat dengan apa yang si perempuan cakap. Orang selalu kata perempuan ni selalu cakap terbalik maksud.

Contohnya;

Suami : Abang nak keluar minum dengan kawan malam ni, boleh ke?

Isteri : Apa .... keluar lagi? Ermmm ok keluarlah bang!

Tapi yang tersiratnya si isteri tak bagi pun hasben dia keluar minum dengan kengkawan. Nak suruh stay at home je teman dia, tapi mungkin ayat tu tak terkeluar. Hye, kalau aku ... kalau nak suruh hasben temankan aku, memang aku cakap direct je. Cuma antara dia nak temankan aku atau tak, terpulang kepada dia. Takdenye aku nak simpan-simpan. Sama juga kalau kat rumah aku penat ke hape .. tak larat nak masak ke ... aku terus cakap dekat hasben, "sayang penat .... kita makan luar yek!". Tapi benda ni jarang-jarang berlaku dalam tempoh 5 bulan ini sebabnya, selalu hasben yang ajak makan kat luar. Makan dekat kedai kawan dia. he he he he





Trasnslater nie sesuai la bagi dekat suami yang isteri dia suka sangat nak pendam-pendam. Nak simpan simpan. Nak harap hasben memahami semua maksud tersirat kita memang susah. Aku tak katalah aku luahkan semua benda dekat hasben. Ada juga aku simpan untuk diri sendiri. Kalau rasa tak patut luahkan, aku telan je sendiri. Tapi perkara-perkara simple biasanya aku akan cakap. Buat apa nak simpankan?

Nak-nak bila time makan dan makanan tu ada sikit je, aku mesti cakap dengan hasben aku .. "haa simpan sayang sikit, jangan makan semua tau. sayang belum rasa lagik!". Hah, jujur sangatkan. Hasben aku dah remind aku sebelum-sebelum ni, kalau ada benda yang aku belum makan, warning dia awal-awal takut nanti dia terhabiskan. Yelah, aku kadang lepas masak terus masukkan makanan dalam pinggan pastu pergi dapur sambung buat keje. Pinggan tu kasi hasben. Yang hasben pula ingat untuk dia sorang. Apa lagik ... teruslah ngap! Kejadian ini pernah berlaku sekali kot rasanya. Itupun sebab hasben salah dengar. Sabooor ajelah! And after that aku akan remind dia selalu, melainkan kalau aku dah makan dulu ... aku diam ajelah. 

Tapi apapun aku rasa ... alat ni macam mengarut je pun! Takdenya alat yang boleh faham hati sebenar manusia. Nampak sangatlah macam menipu kot ....




p/s : Sifat perempuan sebenarnya memang suke pun pendam perasaan. Pastu makan hati sorang-sorang!

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!