Sunday, April 24, 2011

Bila Si Bodoh Memandu Kereta .... Gen-2 Kelabu

Assalamualaikum .... 

Malam tadi langsung tak dapat nak blogwalking. Lepas buat entri masak-masak layan cerekarama BILA AZAN BERKUMANDANG then terus tertido kat sofa depan tv. Dah tau langsung tak boleh tido. Kejap-kejap terjaga. Walaupun dah telan 2 biji pain killer, langsung takda perubahan. Type entri ni pun kepala masih berdenyut. Dengan sakit kepalanya Tuhan aje yang tahu. Migrain lagi. Dari tengahari semalam sampai pagi nie. Semalam patut pergi office siapkan kerja. Tapi mood takda. Sudahnya hari nie lah kena berkorban 3-4 jam kat office tu siapkan laporan untuk meeting. 

Petang semalam dalam sakit kepala tu sempat lagi pergi PCP (Putrajaya Challenge Park) aka Taman Cabaran kat Presint 5. Kalau tak ada yang suruh memang saya tak pi. Saya tolong si dia cabutkan undi untuk pertandingan karaoke. Sebab masa tu dia on da way lagi risau kot tak sempat. Perihal nak cabut undi giliran karaoke tu nasib baik saya tak langgar lori siput babi aka lori simen. Ini semua gara-gara pemandu Gen-2 kelabu yang drive kereta macam orang mabuk todi! Ish ... bodoh tau .... bawa kereta laju-laju pastu main cilok jer!" Apa kau ingat  kau bawa motor kapcai berkuasa rendah ke! Bagus juga kalau kau bawa kapcai tu nanti boleh terus masuk ke bawah perut lori simen tuh!"

Entah apa yang dipecut sangat oleh pemandu Gen-2 Kelabu tu ,saya pun tak tahu ... dah la dia cilok masuk depan kereta saya then keluar plak selamba tak bagi signal. Sedangkan saya dah bagi signal nak ke kiri, dan-dan masa tu dia keluar nak ke kiri jugak. Hampas kelapa! Nasib baik saya drive dengan kelajuan separa maksimum dan sempat brek. Kalau tak dah masuk bawah lori siputlah saya, adik dan Mybee saya ... tak adalah nak type-type entri cenggini lagi ar!

Ish geram sangat! Semalam kalau sempat tengok no. plat kereta Gen-2 tu memang saya publish kat sini. Macam lesen beli kat JPJ je bawa kereta cam gitu. Kalau tak sayang nyawa sendiri sekalipun, fikirlah nyawa orang lain yang nak hidup lebih lama skit dan masih ada orang-orang yang disayang. "Kalau takda sapa sayang kat kau wahai pemandu Gen-2 Kelabu, jangan libatkan orang lain nak mati sekalipun. Pi mati sorang-sorang! Apsal kau tak berhenti jer kat Jambatan Seri Saujana yang kau lalu semalam tu then terjun dalam tasik Putrajaya....kan senang! Boleh ikan toman yang sebesar orang dalam tasik tu makan kau. Dan-dan masa tu sekian hidup kau!"

Pagi-pagi lagi saya dah luahkan geram! Tahulah jalan Putrajaya nie lengang, tapi janganlah buat sesuka hati. Drive carefully, kita selamat orang lain pun selamat. Insya-Allah ... sekurang-kurangnya kita berhati-hati. Kalau apa-apa jadi pun tak adalah ralat sangatkan.



CK : macam-macam hal manusia yang bergelar pemandu nie .... ada slow macam siput ... ada yang terlebih laju ... alahai!

5 comments:

  1. slm,sabar jelah ye. huhu. lagi masih pagi ahad yang indah(haha mcm poyo je ayt), santai je sudehhhh~ :D

    ReplyDelete
  2. sies geram ngan orang mandu tak berhemah ni

    ReplyDelete
  3. kak..agaknya dia ingt dia bw kete besar, tu yg feeling2 hebat..haha

    ReplyDelete
  4. Alin > mmg sabar la tuh...kalau tak dah kejar Gen2 tu huhu

    Ardini > depa semua beli jerk lesen nie

    Tina > perasan bagus tu ... ingat litar F1 ke hape...

    ReplyDelete
  5. pemandu takde akal ni pergi langgar je dengan lori simen, baru dia datang akal. :)

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!