Tuesday, April 19, 2011

Pollow...then unpollow! Alahai kamu nie ....

Assalamualaikum....

Baru malam tadi saya blogwalking...singgah blog sana dan singgah blog sini. Saje kenal-kenal dan luaskan networkinglah katakan. Dalam singgah menyinggah tu adalah blogger-blogger yang mengeluh pasal .... "hari ini follow, esok unfollow!"

Sekali da....terkena "pollow then unpollow" nie kat saya! Mula terperasan apsal followers nie cam kurang!  Rupa-rupanya ada yang telah unpollow blog saya. Terima kasih ya sebab unpollow. Sekurang-kurangnya anda telah buat saya mengetahui bahawa isi kandung or background blog ini sikit pun tak menarik minat "anda" untuk datang kat sini lagi.

Ergh ... tak cukup dihargai ke kat blog saya? Tak cukup kasih sayang ke? Atau blog saya nie tak cukup bagus? Tiba-tiba buat persoalan sendiri camtu! Adeeeeh ....

Daripada meroyan sorang-sorang akibat sikap blogger yang macam kebudak-budakan, baik saya teruskan sahaja minat untuk tulis blog nie. Cuma pesan saya ..."KALAU SUKA....datang lagi, baca, komen atau like .... atau jadi silence readers pun tak kisah"....

Saya tak paksa sesiapa untuk pollow dan unpollow blog picisan ini. Kalau suka pollow...kalau esok dah tak suka anda boleh unpollow! Saya menulis blog sejak zaman belum ada Nuffnang atau Innity lagi. Walaupun masa tu, tulis blog pun tertenggelam timbul macam kapal nak haram karam. Maklumlah zaman tu ... saya belum ada lappy sendiri apatah lagi line internet. Alhamdulillah ... bila rezki lebih yang Allah beri nie bolehlah  saya meneruskan minat saya menulis biarpun bahasa saya tidak seindah mana pun. So, saya bukan jenis nak kejar traffic blog. Kalau Nuffnang bagi BE ... Alhamdulillah. Kalau Nuffnang tak bagi BE, dok diam-diam sahaja takkan nak terjun tingkat 16 kot. Esok-esok dia bagi juga ... ye tak ??

Buat pembaca blog saya, saya mohon maaf kalau ada entri-entri di blog ini yang menyinggung perasaan kalian sehingga ada yang unpollow. Mungkin entri tersebut secara kebetulan. 

DAN BUAT SEMUA FOLLOWERS SAYA, SAYA BENAR-BENAR MENGHARGAI KALIAN DAN JUTAAN TERIMA KASIH ATAS KESUDIAN MENJADI FOLLOWERS SAYA walaupun ada yang jadi followers saya datang sekali je kat blog nie masa blogwalking ... pehtu tak datang-datang dah!  Saya tak marah dan saya tak kisah. Pahamlahkan takkan selamanya orang nak bertenggek kat blog picisan camnie. *ceeeeh ayat sedih ... memang tak bleh blah!*. Saya rindu korang datang sini tau .... paling penting baca dan komen! he he he ... I like yaaaw!


Itu jelah pun nak cakap pasal bloggers terpinggir yang asyik pollow dan unpollow bloggers terhebat lain....! Gamaknya le kan ... agak2 blog dia dah cecah juta-juta followers terus dia unpollow bloggers lain kan! eeeey tak suka tau! Apa la gamaknye perangai camnie....

"Issshhh .... kita bakoooo.....kita bakooooo.....bakoooooo" *baca nada Usop Wilcha*



CK : Daripada layan geng yang suka unpollow nia baik saya pi blogwalking....ada gak pekdah! Tak pun masuk dapur wat masak lemak cili api ikan keli ... perghhhh terbaeeeek! kui kui kui....

14 comments:

  1. husna > takpe....sabo! tak jadi hal punya

    ReplyDelete
  2. ilex..ilex..ni semua duniawi ja..^^

    ReplyDelete
  3. pelik juak ehh ada urg yang nak unfolw..
    sy nie suka plak follw urg n lbih suka kalo urg fllw ku..

    ReplyDelete
  4. Cik tomyam > ha ha ha tiba2 rasa tdk disayangi lagi *feel mengada*

    Cj > pollow jeee... ramai kawan sket

    ReplyDelete
  5. lex r der,, pepehal, i lebiuu kat ur blog. .:p Eiyka pon penah tekena. . 3 hari masok wad sbb tekejut follower hilang. . *tipu jerr. .

    ReplyDelete
  6. fareiyka > wa relax la nie der .... gua ingat tadi nk terjun parit je .. kui kui kui

    ReplyDelete
  7. lantak dorg lah ci kamoo..jgn kite yg jadi cmtu sudah..huhu
    msak lmak cili api ikan keli??terliur den!haha

    ReplyDelete
  8. stakat nie nda penah lg ada kes unfollow kt blog saya.. kalu ada pn. biar laa.. hehe.. nda maw tgk jumlah follower tp maw cari pembaca blog :)

    ada beza ka?
    ada kot sb yg follow pn kdg2 cuma nak harapkn di follow balik, bkn nk baca entry..

    apa p, semoga berjaya dlm berblogging :)

    ReplyDelete
  9. sabar sudahhh kak... hehehe.. adat la tu kan..kite sm je...

    ReplyDelete
  10. miradyna > ha tulah...pedulikan je blogger camnie! masak lomak cili api ikan keli da siap...nti sy publish bg korang terliur ye...kui kui

    Miszy > terima kasih...semoga awak pun berjaya jugak

    Tina > kita serupa ...kui kui

    ReplyDelete
  11. As salam..

    berbalas singgah....blog awk cantik

    ReplyDelete
  12. jangan dilayankan orang yang cmtu. janjiKAMI baca blog ck ni, heee. :)

    ReplyDelete
  13. wat xtau sudah,,:),,yg pntg ayu ade,,haha:),,muax

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!