Saturday, April 23, 2011

Heaven Dok Umah!!

Assalamualaikum ...

Nak tau? Saya rasa heaven tersangat-sangat kalau dapat dok kat rumah on weekend! Best! Banyak benda yang saya boleh buat. Kemas dapur (lokasi paling best dalam rumah bagi saya), kemas bilik tido, MASAK (love giler!), layan bloglah apa lagi ... berFB sampai lebam .... eh! bak kata macam-macamlah boleh buat! Itu keseronokan bagi orang yang jarang ada kat rumah on weekend. Kalau selalu saya rasa bosan jugak kot. Agaknyalahkan ....

Dan sebab itulah saya cakap dok kat rumah jarang-jarang sekali memang heaven! Nikmat dunia yang tak boleh dipandang sepi. Syukur Alhamdulillah. Yang tak bestnya ... dok rumah kena lipat kain baju! Adeeh ... saya tak suka. Itu masalah saya dari kecil sampai dah remaja tua bangka nie. Dulu-dulu mak lebih selesa ajar anak-anak dia 'hang' semua kain baju kecuali yang kecik-kecil la. Dia kata lebih kemas dan senang anak-anak nak ambil. Lepas ambil takdalah kain baju lain bersepah. Tahu jer lah masa umur budak-budakan manatahu sangat nak kemas balik benda-benda yang bersepah. Asal dapat benda yang dihajati terus blah. *Erghh...itu mungkin perangai saya sorang je kot, sila jangan tiru aksi ini di rumah!*. Kerana itulah sampai dan dewasa ini saya lebih selesa meneruskan apa yang mak ajar ... "hang semua kain baju kecuali yang kecik-kecik". Kadang-kadang kalau mood saya baik, saya akan lipat tapi akan ambil masa yang lamaaaaaaaaaaa giler! Buat perkara yang kita tak berapa suka nie sebenarnya tiada tumpuan yang boleh diberikan. He he he .... Alasan sungguh!

Sekarang pun dah jam 10 lebih. Dah siap plan nak masak apa untuk lunch. Ayam pun dah bawa keluar kasi sejuk. Sah-sah nak masak ayamkan. Tapi tak tahu lagi jenis masakan. Sambil-sambil tu layan lappy nie. Tengok Maharaja Lawak Minggu Ke-4. Yelah rumah kita tak langgan Astro Warna. Orang dah sampai Johor, saya masih terkial-kial nak beli tiket trainkan. Sudahnya layan ML kat youtube je. Jimat sikit bajet! Kadang-kadang sesetengah perkara tu tak perlu sangat nak membazir kalau kita ada cara yang lebih baik dan halal untuk perolehi. ye tak??

Eh! korang dah minum pagi belum? Kalau belum jomlah makan sama-sama. Jamah sorang skit ... ini je pun yang ada. Tak tahulah sodap ke idaknya! Meh ... meh ...


Makan kuih pau! Tapi .................... bukan saya buat hokeh! Belum belajar lagi. Ini adik saya belikan semalam kat Pasar Tanie kot. Saya cuma tukang kukus pau jerk. Sambil-sambil makan pau boleh juga layan Maharaja Lawak. Aduis letih dok gelak dengan Kumpulan JAMBU (best ... terbaik), Kumpulan JOZAN dan NABIL ! Lawak dorang nie boleh kasi guling-guling tau gelak...


Kasi layan yang ini .... JOZAN! Best kan ... he he he


Korang weeken buat apa kat rumah??? Takkan blogwalking je kowt .... sesekali tolonglah jiran sebelah rumah siram pokok tak pun tolong kasi ayam makan. Sib baik jiran saya tak tanam pokok dan bela ayam... Haissshh...selamat! he he he


CK : Semalam tengok tv sampai tertido, sudahnya tak tahu kesudahan cerita NASI KOSONG IKAN KERING ... tapi takpe ASTRO banyak siaran ulangan.

4 comments:

  1. betul..wiken kat rumah sangat heaven..mcm sy sekarang jauh..sgt boring.....mcm nk balik jee....huhuhuhu

    ReplyDelete
  2. huhu.. x aci~ mou blik umah gak... mou tdo puas2~...

    ReplyDelete
  3. CT Bilah > balik je .... nikmati hidup best kt umah nie

    KAMI > sonokkan??

    Senyum SOYA > jgn terlebih tdo kat umah udah la....x rasa heavennya lagi nanti

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!