Wednesday, April 27, 2011

Komen atau Message Shoutbox??

Assalamualaikum ...

Saya dah lama nak tulis pasal cerita ini! Komen atau shoutbox atau yang sealiran dengannya. Dah banyak blog saya jelajah ... rentasi dan macam-macamlah. Mula perasan sesetengah blog tak ada shoutbox! Terutama blog mereka yang mempunyai tapak sekukuhnya kat dunia blog. Ada kisah?? Saya tak kisah. Ada ke tak ada shoutbox ... jenis saya bab blog nie, LAYANKAN JE! Korang nak tinggal pesanan ringkas kat shoutbox, SILAKAN! Tak nak tinggal jejak?? Saya ok je ...

Tapi antara shoutbox dan komen ... saya lebih suka tinggalkan KOMEN! That's mean saya pun suka kalau korang tinggalkan komen kat entri saya. Tau kenapa saya suka komen! Dengan komen saya akan baca satu-satu entri tu sampai habis. So, boleh amik skit ilmu atau cerita yang ada sebagai pengalaman. Saya lihat meninggalkan komen ini dari satu sudut yang positif. Saya faham kadang-kadang ada juga yang tak sempat nak tinggalkan komen. Bukan dorang tak nak ... tapi tak sempat! Tau kenapa? Sebab mereka ini sedang blogwalking. Namapun blogwalking ... dah pasti kena laju skit coz banyak lagi blog nak kena pi singgah menyinggah. 

Dan dengan komen yang korang tinggal kat entri saya, buat saya lebih bersemangat untuk terus menulis ... walaupun kadang-kadang saya hanya terima 1 komen sahaja bagi satu entri. Saya tetap menghargai!

Jangan risau saya tak complaint atau marah pun blogger macam nie. Saya faham dan saya pernah buat dulu masa mula-mula aktif terlampau menulis bermula Oktober 2010. Entah apa yang merasuk time nie sampai mampu update blog hari-hari biarpun dengan hanya satu entri sehari. Bila dah 2-3 bulan  blogwalking laju-laju, saya macam tak dapat feel hanya tinggalkan msg kat shoutbox! Satu lagi saya rasa rugi blogwalking laju2...say hai pastu blah! Ini pengalaman sendiri, so takda nak tuju pada sapa-sapa. Jangan nak tetiba terasa plak atau sentap sampai ketat muka-muka tu!

Korang pulak macam mana ... komen ke msg shoutbox yang buat korang rasa selesa??



CK : Jangan tersalah hantar msg ... he he he

8 comments:

  1. betul2..lebih suke tgglkn komen dr shoutbox..

    ReplyDelete
  2. sy suka komen komen !
    kdg2 y pergi kat shoutbox tu kan tulis camni

    " hye singgah dan follow sini "

    padahal xde follow pon, kalo tak mo follow xya laa tulis laa kan? kte pon xkesah. hehee~

    ReplyDelete
  3. CK: sila tanya kepada blogger ni, dia pun kena sebelum ni. tanya je jangan segan, dia kawan sekolah KAMI. http://mohdsyafiqrosli.blogspot.com/

    :)

    ReplyDelete
  4. sy lak ikut mase n mood....tp slaloonyer kl bacer entri tuh smpai abes...akan tgglkan komen....kkdg tulih gak kat shoutbox kl xtau nak komen aper...

    ReplyDelete
  5. msti la tgalkn komen sbb ble org tgalkn komen kt en3 kite,,trase cm kite dhargai jer..
    tp kekadang kalo sy blur,sy tgal psan kt shoutbox jer..hihi :)

    ReplyDelete
  6. jemputan khas untuk anda dari KAMI. jom join teka-teki. :)

    http://www.kamihidup.com/2011/04/teka-teki-rm10.html

    ReplyDelete
  7. tah,,xpnah kisah pn,,,xde niat pn nk suh orang komen,,,baca pn xtau lah ade ke x orang baca,,hihihi,,,xper,,ayu akn sntiasa baca cik pnya,,hihi

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!