Saturday, April 9, 2011

Goodbye Maxis Postpaid!

Assalamualaikum .....


Ini cerita benar! Saya dah semakin geram dan hangin kus-kus dengan Maxis postpaid sejak 2 tahun lepas. Cajnya bukan-bukan! Yang nyata dan terselindung. Aduhai .... Geram tau. Kalau saya betul-betul kaki gayut kat handphone tak kisahlah nak caj apa yang saya guna. Ini tak service yang saya tak nak pun Maxis masukkan dalam bil. Asal sampai bil je mesti cecah RM150++! Pastu Maxis suka sangat hantar sms bergambar la apa la ... bila kita buka sms tu ... dorang akan caj dalam bil kita! Macam ham...ham kan...!! Saya guna Celcom postpaid sebulan pun caj bil baru RM50 jer! Guna 2 line cam buat bisnes plakkan....

Banyak tu! Baik simpan je duit sebanyak tu. Setelah puas berfikir dan ditimbang tara terus saya ke Alamanda 8pm tadi .... mencanak ke Maxis Centre! Nasib baik Maxis postpaid boleh ditukar ke Maxis prepaid (hotlink). Maxis je boleh tukar-tukar asalkan penggunaan postpaid melebihi 6 bulan. Celcom postpaid setahu saya tak boleh tukar kepada prepaid.

So, skang nie saya dah rujuk dengan HOTLINK! Cinta bertaut kembali. Hotlink pun dah ada hot ticket ... Incik Babah cakap hot ticket lebih jimat!

[Semoga kita bahagia bersama ... Hotlink ... ]


Sekarang ini masa untuk berjimat dengan Hotlink + Hot Ticket! Tak percaya?? Cubalah ... pasti berbaloi-berbaloi....


GOODBYE ... MAXIS POSTPAID!

WELCOME BACK .... MAXIS HOTLINK! MISS U LAAAA ...



CK : Berjimat bukan sebab nak kumpul duit untuk kahwin....tapi nak melancong! Ha ha ha ... baguskan idea nie tukar postpaid kepada prepaid! Tidak mahu membazir lagi ....

10 comments:

  1. postpaid maxis memang cam haram. mahal.

    ReplyDelete
  2. Kami > itulah ... caj ntah pape2 tah! skang puashati...

    ReplyDelete
  3. Perlu tukar simkad lagi ke?

    ReplyDelete
  4. Perlu tukar simkad lagi ke?

    ReplyDelete
  5. blh ke maintain no lama bila tukar postpaid maxis kpd prepaid maxis.mohon penjelasan.tq

    ReplyDelete
  6. Kalau tak sampai 6 bulan pakai dan nak tukar ke prepaid atau pelan lain tak boleh ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ikut maxis centre, mesti lebih 6 bulan penggunaan

      Delete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!