Friday, May 27, 2011

Oh! Himpunan Sejuta Belia Putrajaya Mei 2011

Assalamualaikum ....

Saya memang tak suka kesesakan. Mungkin kerana tak suka itulah Tuhan menempatkan saya untuk bekerja dan tinggal di Putrajaya. Putrajaya aman, tenang, nyaman ... cuma kurang hiburan. Tak kisah bab hiburan sebab saya pun kurang berminat sangat.

Putrajaya akan dibanjiri oleh SEJUTA BELIA selama 3 hari dari 27 Mei hingga 29 Mei 2011. Sesak bermula pagi tadi lagi. Dengan pemasangan khemah sana sini. Jalan ditutup. Nak pergi ke tempat lain di Putrajaya pun dah jadi susah. Buat acara tak salah ... cuma event besar macam Hari Belia nie rasa macam "errrrmmmmm" skit bagi saya.

Mungkin orang lain suka dengan acara macam nie. Saya? Kurang suka. Mungkin acara sebesar ini menguntungkan dan mengembirakan sesetengah pihak tapi dalam masa yang sama ... ada juga akan menyusahkan pihak lain.

Redha ajelah bila tengok Putrajaya terlalu happening macam nie. Kalau boleh biarlah ia damai dan tenteram macam biasa ... tak ada hiburan pun tak apa, sebab sesuai dengan kewujudan Putrajaya sebagai Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan.

Saya lebih suka acara yang ditempatkan di Laman 1Malaysia di Presint 2 tu macam Hot Air Balloon, Floria, Karnival WOW! Putrajaya ... setempat sahaja. Lebih senang mengurus dan tak adalah jalan tutup terlampau banyak sana sini. Tengok pun tak rasa semak. Lebih sistematik  dan cantik dipandang ... Tahniah untuk Perbadanan Putrajaya sebab buat acara yang lebih terurus di Laman 1Malaysia. Suka tau ... sebab nampak kemas, lebih tersusun dan diurus dengan baik!



CK : Kejap lagi nak balik office pulak ... pastinya sesak sana sini dengan orang yang berniaga di tepi jalan dan rupa macam pasar sehari dah!

1 comment:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!