Tuesday, May 31, 2011

Selamat Pagi Kawan! Mulakan Hari Dengan Rasa Yang Positif

Assalamualaikum ...

Selamat pagi friends! Jangan lupa breakfast pagi nie sebab ia sangat penting untuk memulakan hari yang indah. Setiap hari kita kena memikirkan ia indah dan membahagiakan. Kalau kita berfikiran sebaliknya, maka sebaliknya jugalah yang akan berlaku. Kita adalah apa yang kita fikirkan. Lagi satu, jangan lupa senyum kerana ia adalah sedekah tanpa perlu menggunakan duit atau sebarang harta benda. Mudahkan? 

Dalam hidup ini kita melalui bermacam-macam perkara yang kadangkala menyentap seluruh hari kita tanpa kita sedar. Ada juga masanya kita melalui sepanjang hari dengan senyuman dan kegembiraan. Perasan atau tidak kalau kita gembira dan sentiasa senyum ... semua kerja kita pada hari itu akan menjadi mudah! Kalau semuanya mudah pada hari berkenaan jangan lupa berterima kasih kepada Tuhan!

Mulakan hari dengan minda yang positif untuk menjadikan diri kita lebih tenang dan gembira! Dan jangan lupa membaca Surah Al-Insyirah  setiap pagi. Mak saya pesan surah ini akan membantu mempermudahkan urusan hidup kita. Dengan siapa lagi kita nak meminta, tentulah hanya pada Allah bukan?? Kita hamba dan Dia Tuhan. Maka hanya pada Dia kita menadah tangan.



CK : Awal pagi ni datang kerja, harap2 hari ini lebih baik dari semalam.

2 comments:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!