Sunday, April 15, 2012

DIET : MENU MALAM TADI

Assalamualaikum ....




Weekend waktu yang sesuai untuk bercerita pasal makan. Ha ha ha, sampai ada yang komplenlah asal hujung minggu blogger2 siap cerita pasal apa yang dimasak dan apa yang dimakan. Salah sorangnye  ..... akulah orangnye! Sorry ye my dear my dear sekalian. Weekendlah baru ada masa nak masak yang lain dari hari lain. 


Kalau weekday lebih terkejar untuk pergi kerja dan macam aku just sediakan breakfast ringkas dari rumah di hari bekerja. Itu pun tak selalu, biasanya 2-3 hari dalam seminggu. Selebihnya makan dekat cafe office ajelah. Sampai kadang-kadang tahap muak pun ada. 




Meh sini aku nak share menu diet aku. Untuk dinner aku masak ayam bakar mayonis dengan tomyam sayur dan telur pecah! Ringkas dan berkhasiat. Malah ia mengenyangkan! Semalam aku dinner dalam kul 7.00pm. Dan aku cuba usaha untuk dinner before 8.00pm selepas nie. Harap aku berjaya hendaknya. 


Dan semalam aku sekadar buat senaman ringan dekat rumah. Angkat-angkat kaki sambil layan tv. Bilalah aku nak pi cari dvd Jillian Michaels, nak workout lebih sket dari biasa. Dekat rumah senang sket nak workout. Lebih bebas. Semalam pun aku plan nak pi jogging, but tak sesuai sebab lutut aku cam membengkak sket ntah kenapa. Agaknye aku ada tersadung mende2 tanpa aku sedar. Agaknyelah. Coz tu lah semalam buat senaman pun yang ringan-ringan je. Asal luruslah urat saraf yang bersimpul sekian lama. ha ha ha ha!


Okeylah, hari nie aku nak pergi kerja kejap. Siapkan apa yang patut. Semalam dah seharian aku rehat. So, hari ni lebih baik kerja. Dok kat rumah je kang asyik melepek, tak bagus sangat rasanya! Dan hari ini aku buat ayam goreng paprika oregano untuk aku punya lunch! Selalu ayam aku grill je, but today my tekak rasa nak makan yang goreng-goreng! Gambar?? Malas nak ambil ... ha ha ha




Okeylah cau cin cau! Thanks for reading ya guys and gurls!!!!






CK : Esok dah Isnin .... happy working semua!!

9 comments:

  1. wah.. memang diet seimbang ni! chaiyok, chaiyok

    ReplyDelete
  2. kite pon on diet jugak!!! pasni bleh la kongsi2 resepi org diet ye...huhuh... dah kering idea ni...tak tahu nk masak apa dh skrg...

    ReplyDelete
  3. @mas saari he he he tq Mas, CK masih lagi baru usaha pelan pelan nie

    ReplyDelete
  4. @Nuwairani Ismail Okeh la, jom sesama diet!! Utk lebih sihat dan fit

    ReplyDelete
  5. diet demi kesihatan itu bagus. jgn terlewbih diet sudah lah CK

    ReplyDelete
  6. @Telor Power Insya Allah tak dik, akak baru pelan2 kayuh nie berdiet... he he he

    ReplyDelete
  7. resipi untuk tomyam and ayam tuhh ada x??

    ReplyDelete
  8. salam akak...blh share resipi tomyam and ayam x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam. Nanti akk share ye.
      Rujuk dekat blog masakan akak nanti : www.sayadidapur.blogspot.my

      Delete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!