Tuesday, April 3, 2012

DULU DAN SEKARANG ...

Assalamualaikum ...





Dulu dan sekarang kita semuanya tak sama. Ada yang dulu lagi baik dari sekarang. Ada juga sekarang yang lebih baik dari dulu. Mana-mana aje yang baik dan sebaliknya, pasti ada hikmah! Dulu dan sekarang aku, tak banyak beza sangat ... Aku cerita nie pun pasal dulu 10 tahun lepas je. Kalau nak cerita lagi dulu, mau start dari lahir lagi. Payahlah .... 7hari 7malam pun tak sudah hangpa baca.



Okeh, jom jelingjeling apa dulu dan sekarang aku .... jangan gelak-gelak ye kalau dulu dan sekarang aku tak sehebat korang!



  1. Dulu aku ada 2 blog 
  2. Sekarang cuma tinggal satu je blog ... yang korang baca neh 

    1.  Dulu aku ada juga couple secara rasmi ... dah plan nak kahwin da, tp tak jadi ... alahai ....ekeke
    2. Sekarang cuma tinggal sahabat rasmi ajelah ... erghhh tataulah kot dia bakal jadi calon masa depan. hu hu

      1.  Dulu kalau amik cuti, rasa bersalah dengan kerja dan boss ... sebab boss dulu baik
      2. Sekarang kalau amik cuti, satu haram pasal kerja aku tak ingat. Memang layan cuti baik punya. Sebab boss aku tu ... sangat2 tak adil orangnya. 

        1. Dulu kalau stress dan frust, mesti nak cari tasik ... bukan nak bunuh diri, tp bila tengok air jadi tenang pula hati
        2. Sekarang kalau stress dan fruts, aku cari dapur ... masak! 

          1. Dulu pergi kerja naik motor ... merempit hari-hari!
          2. Sekarang pergi kerja naik kereta ... okeh, ada peningkatan hidup. Alhamdulillah

          1. Dulu kalau nak amek gambaq ... harap guna handphone ajelah, tak pun pinjam camera adik atau kawan
          2. Sekarang dah ada compact camera sendiri =)

          1. Dulu mula kerja ... setakat jadi budak office je pastu kerani
          2. Sekarang kerja ... adalah sket ehem ehem ... Alhamdulillah

          1. Dulu stay dengan kengkawan menyewa dekat flat hijau ... happening sangat dengan sorang housemate nie ... Jue
          2. Sekarang dok kuarters ... sunyi beb, kengkawan semua da kahwin. huaaaaa huaaaaa 

          1.  Dulu tak pandai langsung masak .... huuu malas benornya
          2. Sekarang dah boleh masak (pandai belum lagi) .... dah mula merajin. Rasa macam esok je nak kahwin bila tahu masak ... he he he

          1. Dulu aku memang cepat je baran .... sket2 nak angin! 
          2. Sekarang .... aku memang dah banyak dah cool! Umur dah tua, angin pun dah banyak keluar. Bukan kentut ye!! 

          1. Dulu berat aku mula datang Putrajaya cuma 48kg je ... itu dululah, dalam 8 tahun lepas.
          2. Sekarang, berat aku meningkat seiring dengan peningkatan umur aku ... hah! Berat sangat dah ... rasanya dah 60kg+++

          1. Dulu aku tak pernah terfikir pun nak diet walau doktor dah nasihatkan aku, bahawa berat aku tak boleh melebihi 55kg ....
          2. Sekarang .... baru aku terhegeh-hegeh nak diet, sebab aku baru sedar nasihat doktor tu kerana dia sayangkan aku! Kaki aku dah tak boleh tampung berat nie ... hua hua hua. Bila berjalan jauh tumit aku memanjang sakit. huk huk 

          1. Dulu ... aku kecik
          2. Sekarang aku dah besar! ha ha ha ... sengal je rasa



          Dan yang aku rasa tak beza pun aku sekarang dengan sepuluh tahun dulu adalah ....

          1. Dulu tinggi aku 147cm
          2. Sekarang tinggi aku 147cm

          Kenapa tinggi aku tak meningkat seiring dengan umur sepertimana berat badan aku bertambah bila umur bertambah??? Aku keliru!!




          Biar macam mana pun dulu, dan macam mana pun sekarang. Aku tetap bersyukur .... ada peningkatan. Aku bersyukur gaji dah naik! Eh, apa kena mengena plak pasai gaji??? Gaji dulu lain, gaji sekarang dah lain naiknya, Alhamdulillah =)




          Thanks for reading, aku nak cau dulu ya!



          CK : Sorry aku merapu pepagi ....

          3 comments:

          1. dulu lain skrg lain hehe..
            smga akak berjaya dgn kerjaya akak skrg....:)

            ReplyDelete
          2. @shaFazie tq dik...insya-allah moga berjaya laaa

            ReplyDelete
          3. Dan Sis tetap Sis walau masa merubah semuanya.

            ReplyDelete

          Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

          MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!