Saturday, April 28, 2012

WEEKEND YANG NYAMAN ...

Assalamualaikum ...





Happy weekend korang semua! Pagi nie rasa nyaman dan aman sangat dekat Putrajaya, kalau ikut hati memang aku nak je sambung tidur. Tapi tak boleh .... nak kena bangun awal sidai baju dan pack segala baju untuk pergi jenjalan. Tapi pagi nie aku masuk office kejap. Nak siapkan apa yang patut.


Korang dah bangun ke? Atau masih ada yang berdengkur di bilik beradu?


Malam tadi aku ada buat entry pasal Bersih 3.0, adik aku pula mangsa Perhimpunan Bersih nie. Disebabkan ada pihak yang tak reti nak fikir sangat soal keamanan negara dan rutin hidup pihak lain, adik aku tak dapat pergi kelas hari ni. Dia cakap kelas dibatalkan sebab Perhimpunan Bersih tu! Sian kat adik aku, dia dahlah study part time. Weekday kerja dan weekend study. Orang nak habis cepat tempoh study tu, kalau dok cuti sebab hal macam nie lah yang amat menganggu!


Mata ku nie masih le ngantuk sesangat! Kalau tak disebabkan nak kerja, takdenya aku bangun lagi. Sebabnya malam tadi tidur lambat, 2.30am baru tidur then kul 6.30am dah sedar! Malam tadi Si MB call, dia cakap Hani Alani dah sampai Mesia. Oh, lupa nak cakap kawan den sorang nie pergi China 10 hari ari tu. Aku plak ada pesan fridge magnet dari China kat dia. ha ha ha ... tak malu sungguh siap mengoder bagai. So, Si MB suruh aku siap cepat sebab nak jumpa Hani dengan Mr. Z sekali. Time dia suruh siap rasanye dah 11pm dan mata aku dah kuyu bagai inginkan bantal disorongkan ke kepala. 


Bila dia cakap kejap lagi dia sampai, teruslah aku semangat bersiap. Dengan muka tak sememeh bagai. Ah, lantaklah. Nak pergi jumpa orang China nie kena semangat jugalah. Eh! orang balik dri China bukan orang China ... he he he, jangan  marah ye Hani. So, berjumpalah kami dekat Restoran D' Dusun Pinggiran Putra. Sambil borak sambil makan. Seronoknye Hani dah jenjalanGreat Wall! Aku dah lama impikan nak jenjalan kat Great Wall tu tapi orang lain dapat pergi dulu. Aku nie tataulah bila dapat pi kan ... Bandung pun belum lepas lagi ha.


So, borak punya borak dah dekat 2am, memasing dah minta diri nak balik. Mata memang dah kuyu tahap melampau dah! Siap salam-salam dengan Hani peluk cium bagai ... hu hu hu macam dah tak jumpa dah sedangkan si Hani nie dok Presint 14 je pun. keh keh keh. Perempuan hover tau! Gaya berpeluk cium macam orang tu nak balik China balik je ...


Sebelum masuk kete tu, si Hani hulurkan buah tangan dekat aku. Satunya, of course le aku punya fridge magnet yang diorder! Makaseh dear sebab sudi belikan untuk kita. Cayang awak tau! he he he. Pastu dia juga belikan beg kantung yang orang China selalu bawa tu. Comey hokeh ... dia cakap kantung tu murah kalau dekat Beijing! Maseh maseh ... sayanglah awak sekali lagi.



Idaman hati. Entah bilalah muncul minat nak kumpul fridge magnet nie

Kantung hatiku! Sweet je color dia.


Itu je kot aku nak cerita sempena weekend yang nyaman nie. Nyaman dekat Putrajaya ajelah. KL tu aku tataulah sebab ada manusia-manusia yang mungkin cuba huru harakan keadaan kat sana nanti.


Okeylah, cau cin cau ye anak-anak semua. Thanks for reading ye ...






CK : Penatlah sangat ... alahai!



No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!