Thursday, April 19, 2012

UNTUK PARA ISTERI ....

Assalamualaikum ...




Amalan ini mak aku pernah bagi pada aku untuk kegunaan masa akan datang, dan bila aku tengok dekat ePetua pun ada sharing pasal amalan nie, so aku pun share dengan korang semua yang menjadi isteri! Aku tak boleh amalkan lagi. So, just simpan ajelah apa yang mak dah perturunkan. Banyak ilmu yang berkaitan dengan Islam mak aku bagi, tapi sebab tak diamalkan kerana belum masanya maka ada yang aku dah lupa. ha ha ha



Dan kat bawah ini antara amalan paling senang. Mak aku cakap, kita sebagai isteri (belum termasuk aku ye ... hu hu) kena banyak bersabar dan kena konsisten atas segala amalan yang baik. Insya-Allah akan ada hasil yang baik nanti. Harap korang dapat amalkan zikir dekat bawah nie untuk kebaikan rumahtangga.


Zikir Untuk Melembutkan Hati SUAMI 

Zikir ini elok diamalkan oleh isteri yang mahu hati suaminya menjadi lembut hati

1. Ya Aziz
2. Ya Jabbar
3. Ya Mutakabbir 

Selepas membacanya beberapa kali, hembuskan ke atas suami sekiranya suami tidak perasan. Atau isteri membacanya waktu suami tidur nyenyak. Hembuskanlah di tapak tangan dan letakkan di hati (dada) suami. Mudah-mudahan Allah lembutkan hatinya. Bila hati sudah lembut, mudahlah dibuka kunci perhubungan atau pintu perbincangan.

4. Amalkan doa ini: "Ya Allah, lembutkanlah hatinya (suami) sepertimana Engkau lembutkan besi"








So, mudahkan. Amalkan .... jadikan ia rutin kehidupan untuk dapat keberkatan! Tapi niat kena betullah. Jangan salah guna plak!




CK : =)

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!