Sunday, April 22, 2012

HILANGKAN PENAT KAKI!

Assalamualaikum ...




Balik dari Seremban malam tadi, rasa kaki aku penat semacam je. Kaki aku stress gamaknye kot. Nak kata berjalan banyak sangat, takda pun. Dah tu, aku plak lama tak drive jejauh. Balik dari hantar Si MB kat Seremban dalam kul 6.30pm aku gerak balik Putrajaya! Speed 120km/j maintain dok lorong kanan, 15 je aku dah sampai Nilai. Terasa macam lepas gian je drive camtu! Sekian lama tak drive kat highway rasa syiok gak. Dulu memang rajin je drive ikut highway sebab selalu balik Kedah. Skang takda dah, nak drive camtu tunggu raya nantilah!


Sampai rumah, aku terus masak air. Cari garam kasar dan limau nipis. Kaki ahkak stress beb ... so, aku siapkan ramuan nak rendam kaki sambil mereleasekan apa yang patut. Aku jarang nak merendam kaki bagai camnie. Sesekali bila kaki aku cam penat sangat baru aku buat. Nak hilangkan kepenatan kaki comel ku. Kalau ada tukang urutkan best! hu hu hu ....





Konon ala-ala spa la! ha ha ha ... SPA guna besen je pun. Nampak sangat SPA kedeng nie! Kalau korang nak try macam aku bleh jugak. Boleh buat kat rumah nanti. Tak payah susah-susah bazir duit pi SPA untuk hilangkan tekanan pada kaki!


Cara dia ; Mula-mula masukkan air panas, masukkan segenggam garam kasar dan perahkan limau nipis (sebiji cukup!). Kalau ada minyak lavender lagi bagus. Kat rumah aku takdooo. Kendian, kacau-kacau bagi garam tu larut. Last sekali, jangan terus masukkan kaki ye ... melecur plak kang! Campur dengan air sejuk kasi air rendaman kaki tu suam-suam je! Sukatan air ikut suka korang! Senangkan?



Macam aku bagi resepi nak masak plak kat korang! he he he ..... okeylah aku nak cau cin cau. Thanks for reading!







CK : Aku tak pandai sangat nak guna layout blospot yang baru nie! Tengah nak belajar .... cam susah plak.

2 comments:

  1. nani tukar balik layout blogspot ni kepada yang lama. kekok pulak nak guna yang baru ni...hmm..sekali sekala memanjakan kaki pon best jugak ni.rendam kaki sambil ngadap lappy..bleh buat ni!

    ReplyDelete
  2. @Nuwairani Ismail Kaki stress sangat nie! Betullah leceh sket blogspot baru nie ...

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!