Saturday, April 7, 2012

HADAPI DENGAN TENANG!

Assalamualaikum ...





Banyaknye plan jalan-jalan tahun nie dan tahun depan ... plan ke Sabah kena tangguh sebab ada orang nak kahwin this year. Plan pergi Bandung, Insya-Allah awal tahun depan akan datang ... setahun lagi tu masih boleh simpan duit lebih. Plan terdekat bakal jadi, Hj. Dorani Homestay je kot dekat Sungai Besar. After raya macam ada plan nak pergi Pulau Redang. Bertahun rasanya tak rasa snorkeling. 


Hati nie pulak meronta nak lalui keseronokan di USS. Once dah ada group, Insya-Allah kerja lagi mudah. Semuanya masih plan je lagi pun. Yang betul confirm akan jadi, program at Port Dickson. Alahai dekat nau rasanye! But takmolah komen banyak-banyak sebab orang punya plan. Just follow and dok diam-diam sudah!

 
Hidup orang bujang, rasa seronok jalan-jalan sebab kepala tak serabut dengan banyak perkara but sometimes aku rasa berjalan dengan family sendiri lebih happening and bermakna! Rasa pada umur sekarang macam kehidupan baru nak bermula je. Mula buang benda remeh temeh. Mula terfikir nak beli rumah dengan serius. Mula nak belajar hadapi kenyataan hidup dengan tenang. Mula start nak buat pelaburan hari tua dengan konsep kekayaan 70/30. Mula mengabaikan manusia-manusia parasit yang menjengkelkan kepala otak especially at office. Sekarang nie mula fikir, kerja itu satu benda yang seronok tersangat kalau kita positif.



Kerja rajin, imbuhan dia ... bawa diri sendiri pergi jenjalan makan angin kat tempat orang! Kepala relax, hati pun senang! Thanks to Allah for everything!!!



Now, aku nak buang secara serius benda yang menyakitkan hati aku. Dengan klik dekat office yang asyik perli memerli kehidupan aku. Rasa macam teruk sangat ke aku  nie?? Nope!! Itu yang dia nampak sebab dia dengki tengok aku relax hadapi hidup nie sensorang and got kawan yang baik dan boleh harap macam MB. Dan maybe jeles sebab aku kawan baik dengan si June yang femes satu  organisasi tu! Benci pada orang yang letak otak kat kepala lutut!



Then, aku akan cuba belajar hadapi kenyataan hidup ini dengan tenang dengan bantuan Yang Maha Esa! Moga dipermudahkan olehNya jua. 







CK : =)


1 comment:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!