Wednesday, May 23, 2012

APA PERLU BUAT BILA DAPAT BUFFERED EARNINGS??

Assalamualaikum ...




Bila aku dapat Buffered Earnings (BE) .... tau apa aku buat?? Pandai-pandailah bersyukur pada DIA dan juga mengucapkan terima kasih kepada yang memberi!


Aku nie, kadang tak tahu nak hantar ticket tanya apa dekat Nuffnang, takda isu sangat. Melainkan dulu kalau status geli-geli aku ditarik balik baru aku akan send ticket. But, sekarang nie ... mulai tahun 2012, sejak aku dapat BE, aku akan send ticket to Nuffnang ... untuk bagitahu yang aku dah terima BE dan say thanks to them!



Orang berbudi kita berbahasa ... orang memberi kita merasa! Bukankah begitu caranya ??





Contoh ticket yang telah direply oleh pihak Nuffnang. Kita menghargai mereka dan mereka juga suka menghargai kita semula. Kiranya ada timbal baliklah. Aku dapat reply nie bagi ticket yang aku hantar masa dapat BE pertama dalam bulan MEI aritu. Untuk BE kedua ticket belum lagi dihantar. Insya-Allah aku hantar kejap kejap lagi! Untuk korang pun kalau dapat BE, boleh buat macam nie juga. So, Nuffnang akan merasai korang dan blog korang memang wujud! Lepas nie Insya-Allah, Nuff mungkin tak teragak-agak untuk pilih blog korang untuk bagi BE lagi. Suka tak?? Mesti sukakan ... 


Tengok, bila kita send ticket ucap terima kasih kepada Nuff, pihak Nuff juga akan wish yang terbaik buat kita dalam dunia blogging nie. Bukankan ia satu doa? Manalah tahu kita ada masa depan dalam dunia blogging ... kot-kot dapat jadi macam RedMummy!


Walaupun berblog ini adalah satu sampingan dan hobi semata, kita tak tahu .... mungkin rezeki dan masa depan kita ada di sini jika kita sentiasa berusaha yang terbaik alam melakukakannya. Tepuk dada, tanya iman ... jangan tanya selera! Kalau tanya selera semua nak kaya cepat .... hu hu



Sekian, tips bila dapat BE dari aku hari ini. Semoga dapat dimanfaatkan secara bersama. Thanks for reading ya ....




CK : Hati berbunga dengan BE baru :=) Alhamdulillah ....

4 comments:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!