Thursday, May 10, 2012

DIET : MINGGU 6 = MINGGU GAGAL!

Assalamualaikum ...




Baca tajuk entry ... ia adalah sesuatu yang mengecewakan! Itu yang aku alami sekarang ini. Dan akhirnya 2-3 hari ini aku menjadi tertekan dengan berat sendiri! Tak turun .... tak naik! Statik .... kepada 60kg sahaja.


Ini semua berpunca dari disiplin pemakanan aku yang tidak ketat. Entah dari mana datangnya godaan aku sendiri tak pasti. Aku tak makan nasi, mee, bihun dan yang sekawan dengannya. Tapi bila berat dah turun 5kg, lidah aku mula nak rasa twisties, secubit cake,  tempe  ... (June, brownies tu buat aku tak tidur lena, sudahnya malam tadi aku belasah sampai licin. Sebab hari ini aku nak disiplin dengan ketat. Selagi ada brownies tu, "hidup" aku terganggu .... keh keh keh)! Bila keadaan macam nie, mood nk baking membuak! Terus rasa nak pelempang diri sendiri ... kalau aku baking sure aku nak rasa secubit kan kan kan ....


Padan muka ditujukan buat diri sendiri! Sapa suruh menganiayai diri sendirikan? Patut aku disiplin dan masalah aku sekarang  nie, entah kenapa aku agak kurang minum air putih. Air bergula memang aku jauhi sebaik mungkin. Macam hari ini aku baru minum 1.5L. Sepatutnya siang aku dah minum 2L atau 2.5L. Balik rumah tambah lagi 1L!So, cukuplah dalam 3L sehari. Dan malamnye pula aku skipping dalam 100 kali then main dumbell ... itu pun baru je start. hu hu


Aku takmaulah berat nie statik jer sampai tak turun, makanya .... usaha lebih giat dan disiplin ketat perlu aku teruskan sepertimana minggu pertama hingga ke-4!

Berakhirnya bulan June 2012, aku nak pastikan berat aku mencapai 55kg! Yakin BOLEH ....!!!! Dan bila menjelang hujung tahun nie .... harap2 bolehlah capai 48kg. Kalau dapat, Ya-Allah ... syukur sangat. But aku kenalah usaha dan disiplin lebih kan ...


Kalau berat aku turun sampai 55kg pun aku rasa dah gembira berguling-guling, inikan 48kg .... lagilah over berguling. keh keh keh!


Doakan aku ye ..... thanks for reading and doa korang untuk aku!! Minggu ke-7 aku nak jadikan minggu kejayaan .... dapat turun kepada 59kg, memang boleh tepuk tangan beriyalah. Angka 5 tu yang aku idamkan. he he he he ...




CK : Hari nie disiplin makan dah teguh .... takde lagi benda yg tak boleh masuk dalam badan. Sumer yang masuk high protein!

4 comments:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!