Saturday, May 26, 2012

MEREMBAT TIKUS PUTIH DI HIMPUNAN JUTAAN BELIA!

Assalamualaikum ...




Selagi tak habis Himpunan Jutaan Belia 2012 nie esok dan selagi ada gambar yang selesa untuk aku paparkan ... so, entry aku sume pasal himpunan belia nie! 3 hari dah aku jenjalan dekat hari belia nie but tak habis juga explorenye.


Semalam, lepas habis time keje ... ajak si MB teman jenjalan. Actually ada niat di sebalik tu. Rasa macam ada sumethin nak beli. Tapi aku diam-diamkan dulu dari si dia. Kang dia bebel 4-5 bakul plak, lelehlah taik telinga haku. ha ha ha.


Jenjalan punya jalan. Dia plak nampak apa yang dia nak beli. Ermmmm belum sampai turn aku lagi. Sabaq! Benda alah nie yang dibelinya. 



Ini le selipar yang dia beli. Color-color bagai. Katanya ganti sandle dia yang tertinggal kek kampung halaman den arituh. hu hu ... bleh ko lupa ko punya sandle kan. Masa dia beli tu, aku cam nak juga ... tapi kang aku menyebut mesti dia cakap, "brapa byk selipar nak beli??". Haaa aku nie pantang nampak selipar murah yang cantik, dalam hati mula nak. Tapi bila dah kena tazkirah bab membazir ... aku diam membantu sekejap. Sekejap ajelah!! 


Then, teruskan perjalanan lagi, sekali aku tengok pesallah ramai pompuan berkerumun pada sorang adik lelaki yang kecik comel bawah khemah dekat MeCD. Upernya adik kecik tu juai tudung bawal printed!! Aku memang dah aim benda alah nie pun dari 1st day jenjalan kat HBN nie aku, dah pasang niat nak beli bawal printed tuh. Sekali petang semalam memang rezeki aku daaa!


Adik tu juai bawal printed selai RM5! Terbeliak la ...  kat gerai lain juai 2 lai RM15! Aku pun menerpa meninggalkan si MB. Sian ko kan bang oi! ha ha ha. Sekali rembat 3 lai. Dah nama pun murahkan?? Haruslah rembat lebih sket.


Aku amek tiga color. Tengok tudung nie cam sonang je nak dibentuk. Bleh pakai ngan t-shirt ke ... comey neh! Habis beli tudung, jalan terus then patah balik. Dah patah balik aku jumpalah plak gerai juai alatan komputer! Murah plak tu ... barang dia kebanyakan RM10 je.


Apalagi aku rembatlah sekoq tikus putih. Sebabnya tikus biru kat umah aku asyik sengal je. Sakit jari jemari aku bila menekan dia dengan rakus sekali. Baik ganti baru je ... baru RM10, murahlah sangat. Dalam beli murah, aku harap tikus putih nie tahan lama!



Tikus putih yang comey!!



Tikus biru yang comel. Terima kasih jua atas jasa anda :)


Itu ajelah yang aku rembat ... semuanya yang murah je. Sesuailah dengan kemampuan aku ... ye dak?? Jangan nak membazir ... nanti kena lahar dengan bakal laki di sebelah kanan aku!! ha ha ha




Korang dah datang ke hari belia ke belum?? Esok last day tau ...







CK : Hari nie rasa nak menapak dekat hari belia lagi ... niat nak bakar kalori!!!!

2 comments:

  1. errrrrrrrrrr.. ades..ingat2 kat putrajaya tu kotor banyak tikus sambil dok rembat2.. rupanya mouse!! haish..


    eh best ke? ingat nak pi sane? tapi cam crowded jee...:D

    ReplyDelete
  2. @syahirooAhmad hahaha sesaje je gimmick.



    ari nie ramai org sangat, jalan jammed

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!