Friday, May 4, 2012

PANTANG BOSAN!

Assalamualaikum ....






Aku nie bukan boleh duduk rumah sensorang! Kalau aku tak tidur atau tengok tv atau layan internet .... mestilah ada benda lain aku buat. Sekarang nie dah kurang tidur sangat ... tgk tv pun camtu-camtu je tapi internet boleh dikatakan selalu!


But, kalau aku tak buat semua tu .... of course aku akan cooking ... baking dan yang sekawan dengannya! Baking skang dah jadi hobi baru aku. Aku nak try and learn bak kate kawan aku bab baking membaking nie, kot esok-esok aku boleh buka bakery sendiri. Insya-Allah! Tapi antara baking dan cooking ... erghhh apa beza yek, aku lebih suka cooking! Cooking is fun and baking is fantastic boombastic!! ha ha ha


Dah tua-tua nie baru aku sibuk nak belajar buat kek ... buat kuih dan nak buat roti. Dulu, masa mak duk bising suruh belajar aku wat dunno je. Bagus punya anak!! Walaupun aku berada dalam mood diet, tapi aku tetap masuk ke dapur. Dan malam nie aku wat sebiji untuk adik aku yang sedang mengidam. Biasalah bawa budak camtulah. Aku pun 1st time buat kek nie, tataulah menjadi ke idak ... dan kek ini adalah jenis kek kedua yang aku wat selepas caramel kek sebelum nie. Aku rasa kek yang nie lagi sonang kot penyediaan dia berbanding caramel kek ....



Memang aku nie pantang bosan, mulalah kepala fikir nak masak macam-macam! Dapur tu macam syurga dunia untuk aku kadang-kadang. Walaupun tak pandai mana pun memasak dan tak secekap mana pun, tapi aku memang minat giler bab masak memasak dari dulu lagi. Cuma bila datang penyakit M kecik dan kadangkala M besar .... minat aku boleh membeku buat seketika! ngeh ngeh ngeh. Biasalah, manusia nie mood dia turun naik sket. kui kui kui ...

Dan sekarang nie, aku tengah dok tunggu benda kat bawah nie masak. Benda nie pun skang berada dalam oven sedang memanaskan dirinya! Ermmmmm .... tak sabarnye menunggu hasil air tangan sendiri. Agak-agak yummie dooook???




Merisau je menunggu hasil dalam oven tu ...



Sementara menunggu cake aku tuh masak, jom layan Super Spontan dulu. Ini pestime nak layan program nie coz aku bukan langgan pun Warna at Astro Menipu tu. Memandangkan dia baik hati bagi free sampai 6 Mei nie, layan je! Aku skang dah mula menyampah dengan Astro .... ntah pape. Rasa nak terminate ... nak terminate! erghhhh geram.


Okeylah, aku cau cin cau dulu ye .... thanks for reading, nanti hasil dia aku tunjukkan kemudian. Jadi ke idak????






CK : Bau semerbak dah!! nyum nyum ....

13 comments:

  1. mst jadinye nieee
    hehe
    kalau sedp anta la skit kat snie
    hehee

    ReplyDelete
  2. buat lah kek cekelah yang sedap! huhuhuhu....

    ReplyDelete
  3. waa bestnya.hopefully menjadi kan ?

    ReplyDelete
  4. @farah hanim a'ah menjadi juga, pgi nie baru nk buat topping dia .... kena deliver ngn post la jawabnye...heheheh

    ReplyDelete
  5. @Telor Power hahahha akak tahu kamoo suke kek cekelat nie .... next time ar

    ReplyDelete
  6. @Pija Dah jadi dah cuma topping baru nak wat pagi nie

    ReplyDelete
  7. kite pun suke baking, tapi tak suke nak makan sebab takot gems! huhuh..kalo masak pape, mesti amik 1/4 je. yang selebihnya bagi kawan2 rasa.

    ReplyDelete
  8. @Nuwairani Ismail Akak baru nk belajar suke baking ... tapi tak suke sgt kek2 nie. Suke bg org makan je ... he he he

    ReplyDelete
  9. Namanya tetap makanan kot. Hahaha.

    ReplyDelete
  10. @FEDO hahaha memang lah makanan. takde kot2 dah nie

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!