Monday, May 7, 2012

CARROT CAKE PINKY!

Assalamualaikum ...




Aku baru balik dari kerja, arinie pergi balik kerja naik Nadi Putra. Best juga sesekali naik bas nie. Cumanya aku akan naik Nadi Putra pun setahun tak lebih 10 kali je. Sampai rumah tadi, lapaqlah sangat. Terus aku masak. Sudah masak and makan ... apalagi blogginglah.


Nak share dengan korang hasil yang aku buat masa aku bosan weekend baru nie. Rujuk entry pantang bosan kat sini <-----. Tapi jangan dok gelaklah! Hasil dia tak cun pun. Aku nie tak pandai sangat nak buat cake. Tapi entah macam mana tetiba aritu terfikir nak buat carrot  cake plak. Apalagi ... trylah! Sampai bila nak cakap tataukan .... kena belajaq juga!



Ini hasilnye. Carrot Cake Pinky! Comotnye aku deko. Maaflah, tangan aku memang keras dan inilah pestime aku deco cake. Memang sangat tak pandai. Tapi cam bestlah deco cake camnie ... lepas nie macam nak try deco lagi sampai jadi cun daripada nie ... he he he!! Aku mula jatuh cinta untuk membaking tapinye, aku tak suka plak nak makan. he he he haru sungguh!!



Carrot cake setelah dipotong. Kalau korang perasan, bawah cake tu cam terhangus sket. Terkuat suhu oven masa tu. Tapi takdelah rasa pahit ke ape ... rupa je hitem sket je pun. Boleh makan lagi ... kui kui! Recipe carrot cake aku ambil dari belog Intanberlian! Kalau korang nak cuba boleh ceduk kat sini <-----. Terima kasih share recipe nie ... Cuma ada part2 tertentu aku kurangkan terutama gula. So, cake yang aku buat nie rasanye tak  manis sangat pun. 


Lepas nie nak baking lagi, tapi aku nak baking cake yang mudah-mudah je. Cake ape ... tatau lagi. Nanti dah dekat raya sonang ... aku leh baking siap2 bawa balik menjamu orang kempung aku nanti. Mesti depa bangga ... kah kah kah!!


Tadi aku masak tomyam sosej serabut versi diet! Nanti aku share dengan korang ... tomyam yang aku buat tadi memang serabut giler. But, sodap juga rasanye ... he he he. Dah habis masuk perut!


Okehlah, aku undur diri dulu. Solat Maghrib beb .... jom jom!!




CK : Sesekali naik bas, rasa aman!

8 comments:

  1. wahhh! siyes cantik..rase mcm syg nak mkn pulak.tp,sye lg suke kek cekelat.hee

    ReplyDelete
  2. @Izzati Tatie tq tq ... ckp cantik terus smmgt akak nk wat lagi. budak baru belajar, tgk betul2 mmg comot pun ar ...keh keh keh

    ReplyDelete
  3. bila mula2 tgk mcm hampeh jer kek tu wa;au 1st time, tapi bila sudah dipotong nampak menarik dan sedap

    ReplyDelete
  4. @Telor Power selalunye yg uper cm hampeh tu sodap tau....hahahah diakui mmg tak cun deconye. akak manalah pandai wat

    ReplyDelete
  5. hai kak..sdp kek??nk skt blh??hehehehe..:)

    ReplyDelete
  6. like kek caroot..
    sme mcm azie suka buat kek tapi nk mkn mcm kurang hehe

    ReplyDelete
  7. @conan hahah biasa2 je pun, baru belajaq lah katakan

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!