Sunday, May 20, 2012

BE KEDUA MAY .... TQ NUFFNANG!

Assalamualaikum ...





Morning kengkawan semua! Happy Sunday ... arini happy sket aku nie dengan Mr. Nuffnang, betapa baik hatinya  memberikan aku BE kedua di bulan Mei! BE kedua aku dari MAXIS Iphone4s Refresh Extension! Aku rasa BE nie mesti masuk malam tadi lepas aku masuk tidoq. Yebaaaa yebaaaa kesukaan melonjak lonjak.



Ini kot BE tu ....


Alhamdulillah, murah juga rezeki aku dengan blog nie. Walaupun earning BE aku yang dah jadi ME sebelum ini tak seberapa, but rasa seronok update blog tu tetap ada. BE sebelum nie dari DiGi Jay Park Showcase. Tapi BE nie sekejap je pun berlegar kat blog, rasanye dalam seminggu jekut! Ha ha ha income pun Alhamdulillah blehlah beli aiskrim conetto kot.


Cuma kebelakangan nie, update sehari sekali je. Tu pun ada juga 2 hari sekali baru nak update. Biasalah penat weh, balik rumah ingat nak mandi, tilam dan bantal! Tu je ... sedangkan banyak benda aku boleh share dengan korang sebab aku banyak gi jenjalan dan join program sket-sket.


Antaranye aku belum lagi share pasal program Persona Wanita yang dikelolakan oleh Dr. Azizan Osman. Program nie best nau! Masa aku pi tu free, walaupun setengah hari je ia berlangsung ... but memberikan kesan untuk diri aku! Lepas tu aku lom cerita pasal pergi Cameron Highlands yang kali ke berapa ntah ... citer pasal makan mee udang Mak Jah Kuala Sepetang dan citer balik kampung! Ada lagi tu, tapi kena belek gambar baru dapat ingat. he he he memory dah tak kuat la beb!




Jangan gelak ... jangan gelak ... earning aku biasa-biasa je! Balasan sebab malas hapdatelah nie ... kalau malas hapdate traffic blog pun merudum! Minggu lepas blog aku sehari tak sampai pun 100 UV, aku asyik on off je update! Minggu nie baru nak start balik naik 100 UV ke atas! Kadang teringin nak capai 1000 UV sehari tapi tak tau macam mana caranye! Boleh dapat sponsored post .... uih berangan tak hengat la cik adik ooooi!


Yang aku tau, hapdate dan hapdate .... tak reti nak main SEO cam orang lain. Tak rajin nak ping blog cam orang lain. Bak kata blog aku nie cam suka suki hati aku je nak bercerita dan menghapdate! Ada yang suka ke baca blog ai nie??? he he he



Kesimpulannye, sehingga 20 Mei nie ... aku dah dapat 5 BE! Tak sehebat tahun lepas kot rasanye. Apapun tunggu bulan Disember atau amaun dia cecah angka ratus baru bleh nak cashout. Duit nuffnang yang dulu pun aku tak guna, semuanya aku masukkan akaun Bankrakyat! Simpan ajelah tunjuk anak cucu, "nie duit nenek masa jadi blogger cuuuuuu, cuuu kalau rajin ... banyak idea dan berminat bolehlah jadi blogger jugak. cuma nek nie blogger picisan je!". ha ha ha



Okehlah, aku nak pi siapkan breakfast. Jap lagi nak pi kerja! Dah dekat sebulan aku relaks je tak kerja weekend. So, start minggu nie sampai bulan seterusnya kena kerja weekend la plak. he he he


Bye bye semua! Thanks for reading.





CK : Stok bahan mentah dah habis, yang ada telur ayam je .... nak masak ape nie????




No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!