Wednesday, May 30, 2012

JALAN, ORDER DAN MAKAN : AYAM PENYET BEST, SEKSYEN 15 BANGI SELANGOR

Assalamualaikum ...




Minggu lepas, aku dan 2 orang kawan dah buat temujanji untuk makan sama-sama. Walau satu office tapi kami amatlah jarang untuk keluar bersama. Yelah, lain-lain department ... so masing-masing sibuk dan masing-masing dah ada kawan baru lah katakan. he he he. Apapun kami masih lagi berhubungan baik, dan akan keluar makan sesama .... cumanya dalam setahun 3-4kali je. Nak hilangkan rindulah katakan!!


Mulanya plan nak makan dekat Restoran D'One Steak ... tapi tutuplah pula. So, sorang member ni ajak pi makan ayam penyet. Since aku  tak pernah nak merasa ayam penyet di Semenanjung (nampak teruk sangatkan!), aku pun setuju ajelah. Aku ingat ayam penyet yang best ... cuma dekat Sarawak hari tu ajelah. Sangat sedap. Menjilat jari, paling tak lupa part sambal dia .... memang sedap sangat!!


Then my member nie pun bawalah pergi Seksyen 15, Bangi. Aku selalu juga pi Seksyen 15 dulu, beli raket badminton ... dan tak tahu plak yang tu Seksyen 15. Aku nie memang familiar dengan Bangi ... but kalau korang tanya pasai Seksyen2 nie memang aku tatau. Yang aku tahu cuma Seksyen 7, Bangi je ... he he he. Kalau nak tanya aku tempat-tempat kat Bangi, kena bagitahu landmark ... aku boleh ceritakan. But sebut pasal Seksyen ... pergilah tanya orang lain ye!



Ini Restoran Ayam Penyet Best, Seksyen 15 Bangi! Kalau tak pandai, susah juga nak cari restoran nie ... mana taknye .... duduk balik belakang bangunan. Menyorok plak dia ye! Tapi jangan tak tahu ... agak ramai juga yang makan dekat sini. Sedap ke????


Menunye ... ada yang set dan ada juga yang korang boleh pilih satu-satu. Kalau set nie aku rasa ... berbaloi dengan harga. Terpulang pada citarasa korang nak yang makan kan? Makan dekat sini kena sabar, ordernye agak lambat sampai ... dalam setengah jam camtu! Kenapa lambat? Sebabnya dia hidangkan korang dengan ayam yang panas-panas. Baguskan??


Aku punya order. Mood diet, maka aku order ayam penyet je! Ayam dia sedap ... cuma yang tek bestnya ayam dia kocik!! Rasa tak kenyang ... sambal dia pun boleh tahan sedap dan pedas juga!


Yang ini order member aku, dia tak suka makan ayam. So, dia ambil set yang ada udang penyet. Dia kata udangnya sedap. Dia kata ... sorry aku tak rasa. Excited bila nampak ayam. he he he


Member aku yang sorang lagi pun order set juga. Dia ambil set ayam penyet ... so ayam dia same jelah dengan aku. Cuma aku takda nasi. Itu je!
 

Menu tambahan. Gado-gado bukan bergaduh ye! Sorry yang nie tak sedap. Sekian!!



Minggu lepas pi ayam penyet best dan minggu nie pergi makan ayam penyet lagi tapi dekat Wong Solo dekat Bangi juga. Sedap ke ayam penyet dekat Wong Solo?? Takpe nanti kita cerita ye! Kalau korang nak pergi ayam penyet best dekat Bangi nie ... amik address kat bawah, kot sesat boleh telefon sekali. Nak tengok menu ... boleh terjah blog dia di sini <------




BANDAR BARU BANGI
 
9 GF, Jalan 15/1D, Seksyen 15,
Bandar Baru Bangi,
Selangor Darul Ehsan.

014-6363 874

016-9288 638






CK : Muka ayam!!

11 comments:

  1. sy penah mkn kt situ.. xbest pun..huhuhu..


    akak nk g wong solo?? xsedap kak.. mahal lak tu..bru mkn mlm tdi..

    ReplyDelete
  2. mcm penah la mkn kt cni heee yup sy pun x mahir seksyen kt bangi tu..tp tempat2 die tau hee

    ReplyDelete
  3. @MizzTina akak dah pi dah pun makan kat wong solo ... nti cerita la

    ReplyDelete
  4. alamak seksyen2 kt bangi xpernah khatam...hehhhe

    wong solo bg kte best...tp cili die lain..xhancur...

    harga die mmg mahal sikit..tp sebb suke sgt gan smbal die..bedal jela..heheh...

    ni review wong solo bangi:
    http://maya-dhira.blogspot.com/2011/02/jalan-jalan-cari-makan-ayam-penyet.html

    ReplyDelete
  5. @Sumayyah Nadhirah samalah akak pun x khatam, ikut sedap je pergi....nti akak cerita pasai wong solo plak

    ReplyDelete
  6. klu sy wt sndr rs2 jd x?ambk ayam sekor,pstu hentak2 smpi dia penyet,pstu celop tpung cap sauh tu,pstu goreng..agk2 sdp x??hahahahahahahaha..

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!