Thursday, May 31, 2012

DONUT BESAQ YANG SODAP SANGAT!!

Assalamualaikum ...





Donut besaq yang menjadi kegemaran aku sebelum berdiet. Memang sedap. Memang lembut. Memang murah! Mana nak beli???


Sape-sape yang dok area berdekatan Sungai Merab macam Putrajaya ... korang boleh beli dekat Gerai Mak Timah (No. 6), di Jalan Sungai Merab. Gerai nie tepi jalan dan berdepan dengan Restoran Laa Rizz. Kalau dari Putrajaya, gerai nie selepas Institut Latihan Pembangunan (pembangunan apa aku dah lupa ... he he he). 


Kalau tak salah aku, gerai nie start operasi 12.00noon .... tapi kalau korang pergi kul 12noon tu mesti takda donut lagi. Macam aku aritu, sanggup tunggu makcik tu goreng donut besaq yang gebu bila dimakan! Buat minum petang memang layanlah sangat makan donut nie!




 Seriusnye makcik goreng donut ... he he he


Donut besaq panas-panas siap digoreng! Satu cuma RM0.50 sen je! Murahkan? Kena sebiji dah kenyang.


Ada banyak lagi kuih lain yang dijual, cuma yang nie je sempat aku snap!


Disebabkan aku ni menunggu nak donut ni juga, akak yang jadi tukang layan nie terus tabur gula dan bungkus. Siap pesan, "jangan ikat lagi plastik, panas nie". Sekali beli 5 ketui! Baru RM2.50.


Tak mainlah makan Dunkin Donut ke ... Big Apple ke ... donut yang mak timah buat nie lagi pure! Lagi sodaplah dari Dunkin ngan Big Apple!!



Nak tahu kesedapannye? Pi beli sendiri yek ....








CK : Akan berada di luar kawasan ..... maka, aku akan buat autopublish entry untuk esok dan lusa. Insya Allah! Sekian ...

16 comments:

  1. @fieda pekena sbijik mmg konyang sangat nie!

    ReplyDelete
  2. @MAY hahahha mmg beso ... tak muat mulut

    ReplyDelete
  3. wow best nya.nampak menarik lah.

    ReplyDelete
  4. donut macam ni lagi sedap banding dengan jenama2 famous tu kan. gebu, lembut dan murah. suka!

    ReplyDelete
  5. donat ni la yg sy selalu beli utk mkn ptg kt opis.. dekat je kann.. hehehe

    ReplyDelete
  6. wah sedapnya.. lama tak makan kue gelang.. dgn aku suka kue yg sebelah kue color hijau tu.. kue ape tah nama dia.. tapi rasa dia sedap..

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Kat area rumah saya pun buat donut besauuu macam tu. Tapi sekali dengan cakoi. Hari2 beratur panjang ! :)

    ReplyDelete
  9. Sangat menyelerakan, tapi mengenangkan carbs and sugar, jadi serammm sikit... Hehhehe.

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!